Des services pour PMB
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... |
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'The MIT Press'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Interroger des sources externes
Painting Photography Film / László Moholy-Nagy
Titre : Painting Photography Film Type de document : texte imprimé Auteurs : László Moholy-Nagy (1895-1946), Auteur ; Hans M. Wingler, Editeur commercial ; Janet Seligman, Traducteur ; Otto Stelzer, Postfacier, auteur du colophon, etc. Editeur : Cambridge (Massachusetts) [USA] : The MIT Press Année de publication : 1973 Importance : 1 vol. (150 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc Format : 17,5 x 25,2 cm Accompagnement : ISBN : 0 262 63046 X Note générale : Cet ouvrage présente une traduction anglaise du livre original de Lászlò Moholy-Nagy paru en 1925 (« Malerei. Fotografie. Film »). Moholy-Nagy (1895-1946), qui était surtout photographe plasticien, peintre et cinéaste, fut également pédagogue et enseignant à l’école du Bauhaus. Son travail a été entre autres influencé par les mouvements artistiques de l’entre-deux-guerres (tels que le dadaïsme, le constructivisme russe ou encore le De Stijl) et s’articulait autour de deux axes importants : l’esthétique de la lumière appliquée aux arts, et la construction d’une vision de l’art dans laquelle le design se veut être un moyen « ultime » d’intégration des pratiques artistiques dans l’existence quotidienne.
Le livre « Painting Photography Film » propose une étude dans laquelle Moholy-Nagy explore la relation entre la lumière, l’espace et la cinétique, et plus précisément l’impact de l’utilisation de la photographie sur la création optique contemporaine de l’auteur. Ses propos sont illustrés par des images issues de ses expérimentations photographiques (photogrammes, photomontages surréalistes, …).Langues : Anglais Mots-clés : The MIT Press László Moholy-Nagy Littérature Théorie Histoire Histoire de l'art Histoire du cinéma Histoire de la peinture Histoire de la photographie Photographe Technique photographique Vocabulaire photographique Monographie Courant artistique Mouvement artistique Bauhaus De Stijl Dadaïsme Constructivisme russe Surréalisme Peinture Lumière Jeux de lumière Illusion Esthétique Design Verre Walter Gropius Johannes Itten Paul Klee Herbert Bayer Sandor Bortnyik Bela Uits Peter Matyas Lajos Kassák El Lissitzky Kurt Schitters Raoul Hausmann Hannah Höch Ernst Kállai Christian Schad Man Ray Photogramme Télescope Microscope Radiographie Résumé : 4ème de couverture : Painting, Photography, Film by Laszlo Moholy-Nagy
« It’s difficult to treat this fascinating collection of ideas and images as a book at all.
The layout of the pages designed by Moholy-Nagy in 1927 – Bold sans-serif captions surrounded by lots of white space ; compositions composed of arrows, dots, photographs, and heavy ruled lines – is much more like a movie storyboard or a musical score. It conveys a suggestion of imploding optical and retinal phenomena, much like driving down the Los Angeles Freeway at 70 mph or jolting through Philadelphia on the Metropoliner….
This edition is a translation and facsimile of the second German edition of Malerei, Fotographie, Film published in 1927 by the Bauhaus Press ; and it serves as a valuable reminder of the graphic design pioneered at the Bauhaus by Moholy-Nagy and Herbert Bayer ….
The first kinetic artist, the first multimedia artist – Moholy-Nagy could be called both of these, but the labels tend to belittle his extraordinary visionary imagination so vividly expressed in this book and, after 42 years, still fresh and new. » - Margot Kernan, The Washington Post
« … Moholy proceeds to explore the relationship of light, space, kinetics – providing a theoretical foundation for much of the art and design of the past 40 years. » - Print
« Moholy-Nagy goes furthest with a dazzling assembly of every kind of layout trick and photographic device. He has been cited as the true father of Marshall McLuhan’s thesis that the ‘medium is the message.’ » - New York Review of Books
This English edition contains a note by Hans M. Wingler and a postscript by Otto Stelzer.Note de contenu : 7 Introduction
11 From painting with pigment to light displays projected with a reflector
12 Problems of terminology in optical composition
13 On the objective and the non-objective
16 Easel painting, architecture and ‘Gesamtkunstwerk’
20 Static and kinetic optical composition
25 Domestic pinacotheca
27 Photography
30 Production, reproduction
32 Photography without camera. The ‘photogram’
33 The future of the photographic process
38 Typophoto
41 On technical possibilities and demands
47 Illustrations (some with explanations)
122 Dynamic of the Metropolis
Sketch for a film, also typophoto
139 List of illustrations
141 Sources of the typophotos of ‘Dynamic of the Metropolis’
143 Editor’s note
145 Postscript
Otto Stelzer : Moholy-Nagy and his visionPainting Photography Film [texte imprimé] / László Moholy-Nagy (1895-1946), Auteur ; Hans M. Wingler, Editeur commercial ; Janet Seligman, Traducteur ; Otto Stelzer, Postfacier, auteur du colophon, etc. . - Cambridge (Massachusetts) (USA) : The MIT Press, 1973 . - 1 vol. (150 p.) : Ill. en noir et blanc ; 17,5 x 25,2 cm + ISBN : 0 262 63046 X.
Cet ouvrage présente une traduction anglaise du livre original de Lászlò Moholy-Nagy paru en 1925 (« Malerei. Fotografie. Film »). Moholy-Nagy (1895-1946), qui était surtout photographe plasticien, peintre et cinéaste, fut également pédagogue et enseignant à l’école du Bauhaus. Son travail a été entre autres influencé par les mouvements artistiques de l’entre-deux-guerres (tels que le dadaïsme, le constructivisme russe ou encore le De Stijl) et s’articulait autour de deux axes importants : l’esthétique de la lumière appliquée aux arts, et la construction d’une vision de l’art dans laquelle le design se veut être un moyen « ultime » d’intégration des pratiques artistiques dans l’existence quotidienne.
Le livre « Painting Photography Film » propose une étude dans laquelle Moholy-Nagy explore la relation entre la lumière, l’espace et la cinétique, et plus précisément l’impact de l’utilisation de la photographie sur la création optique contemporaine de l’auteur. Ses propos sont illustrés par des images issues de ses expérimentations photographiques (photogrammes, photomontages surréalistes, …).
Langues : Anglais
Mots-clés : The MIT Press László Moholy-Nagy Littérature Théorie Histoire Histoire de l'art Histoire du cinéma Histoire de la peinture Histoire de la photographie Photographe Technique photographique Vocabulaire photographique Monographie Courant artistique Mouvement artistique Bauhaus De Stijl Dadaïsme Constructivisme russe Surréalisme Peinture Lumière Jeux de lumière Illusion Esthétique Design Verre Walter Gropius Johannes Itten Paul Klee Herbert Bayer Sandor Bortnyik Bela Uits Peter Matyas Lajos Kassák El Lissitzky Kurt Schitters Raoul Hausmann Hannah Höch Ernst Kállai Christian Schad Man Ray Photogramme Télescope Microscope Radiographie Résumé : 4ème de couverture : Painting, Photography, Film by Laszlo Moholy-Nagy
« It’s difficult to treat this fascinating collection of ideas and images as a book at all.
The layout of the pages designed by Moholy-Nagy in 1927 – Bold sans-serif captions surrounded by lots of white space ; compositions composed of arrows, dots, photographs, and heavy ruled lines – is much more like a movie storyboard or a musical score. It conveys a suggestion of imploding optical and retinal phenomena, much like driving down the Los Angeles Freeway at 70 mph or jolting through Philadelphia on the Metropoliner….
This edition is a translation and facsimile of the second German edition of Malerei, Fotographie, Film published in 1927 by the Bauhaus Press ; and it serves as a valuable reminder of the graphic design pioneered at the Bauhaus by Moholy-Nagy and Herbert Bayer ….
The first kinetic artist, the first multimedia artist – Moholy-Nagy could be called both of these, but the labels tend to belittle his extraordinary visionary imagination so vividly expressed in this book and, after 42 years, still fresh and new. » - Margot Kernan, The Washington Post
« … Moholy proceeds to explore the relationship of light, space, kinetics – providing a theoretical foundation for much of the art and design of the past 40 years. » - Print
« Moholy-Nagy goes furthest with a dazzling assembly of every kind of layout trick and photographic device. He has been cited as the true father of Marshall McLuhan’s thesis that the ‘medium is the message.’ » - New York Review of Books
This English edition contains a note by Hans M. Wingler and a postscript by Otto Stelzer.Note de contenu : 7 Introduction
11 From painting with pigment to light displays projected with a reflector
12 Problems of terminology in optical composition
13 On the objective and the non-objective
16 Easel painting, architecture and ‘Gesamtkunstwerk’
20 Static and kinetic optical composition
25 Domestic pinacotheca
27 Photography
30 Production, reproduction
32 Photography without camera. The ‘photogram’
33 The future of the photographic process
38 Typophoto
41 On technical possibilities and demands
47 Illustrations (some with explanations)
122 Dynamic of the Metropolis
Sketch for a film, also typophoto
139 List of illustrations
141 Sources of the typophotos of ‘Dynamic of the Metropolis’
143 Editor’s note
145 Postscript
Otto Stelzer : Moholy-Nagy and his visionRéservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02089 Dépôt CH - MOH - Pain. Phot. Film Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !