Des services pour PMB
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... |
Résultat de la recherche
2 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Sadakichi Hartmann'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Interroger des sources externes
Camera Work / Jonathan Green
Titre : Camera Work : A Critical Anthology Type de document : texte imprimé Auteurs : Jonathan Green, Auteur Editeur : New York : Aperture, Inc. Année de publication : 1973 Importance : 1 vol. (376 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc / Ill. en couleurs Format : 23 x 30,4 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-912334-73-8 Note générale : Beau-livre ; Photographie. Camera Work est une revue américaine qui fut éditée entre 1903 à 1917 à New-York par Alfred Stieglitz et le mouvement progressiste des « photo-secessionnistes ». Ce mouvement visait à promouvoir la photographie comme étant un art à part entière. Riche de 50 numéros, la revue Camera Work présentait des travaux à l'avant-garde venant de photographes américains et européens, et contenait des reproductions de photos d'une très grande qualité. Outre la photographie, ce magazine reproduisait aussi des travaux d'art moderne réalisés par des artistes tels Matisse ou Rodin avant qu'ils ne bénéficient d'une notoriété à l'échelle internationale. Enfin, Camera Work était à l'origine d'expositions servant à promouvoir les artistes de ce courant d'avant-garde. L'ouvrage "Camera Work : A Critical Anthology" compile le contenu photographique et les écrits des 50 numéros de la revue originale. Langues : Anglais Mots-clés : Camera Work Alfred Stieglitz Revue Magazine Exposition Mouvement Courant artistique Avant-garde Photographe Photographie Photo-Sécession Art moderne Artiste J.Craig Annan Peyton Boswell Anne Brigman Charles Henry Caffin Julia Margaret Cameron Elizabeth Luther Cary Joseph Edgar Chamberlain Alvin Langdon Coburn Edward Gordon Craig Benjamin De Casseres Charles De Kay Robert Demachy Baron Adolph De Meyer Marion De Zayas Frederick Harry Evans Charles Fitzegerald Dallett Fuguet Hutchins Hapgood Marsden Hartley Sadakichi Hartmann Paul Burty Haviland Hugo Henneberg Felix Benedict Herzog David Octavius Hill Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister James G. Huneker Gertrude Käsebier Joseph T. Keiley John Barrett Kerfoot Heinrich Kühn John Nilson Laurvik Mina Loy William D. MacColl Maurice Maeterlinck John Marin Henri Matisse Henry M. McBride William B. McCormick William Murrell (Fisher) Nietzsche Francis Picabia Pablo Picasso Auguste Rodin Harry C. Rubicam George Seeley George Bernard Shaw Mary Steichen Gertrude Stein Paul John Francis Strauss John Bannister Tabb Abraham Walkowitz J. C. Warburg Max Weber John Weichsel Herbert George Wells Clarence Hudson White Willard Huntington Wright Résumé : Couverture : "This anthology makes available for the first time in fifty years a semnial force in the art and literature of the twentieth century. CAMERA WORK is a portrait. It is a portrait of Alfred Stieglitz for it documents each step in his transition from youthful experimenter to mature artist. More than this, CAMERA WORK is a portrait of an age. To read through its fifty which the artistic sensibility of the nineteenth century was transformed into the artistic awareness of the present day.
Few publications are at once so multi-faceted and so unified as CAMERA WORK. Enlivened for fifteen years by Stieglitz’s deeply critical and revolutionary spirit, it ranged from photography through modern art and modern literature to the larger concerns of freedom and vision.
Profoundly sensitive to its time and place, CAMERA WORK represents the crystallization of the most viral intellectual, emotional, and artistic currents of its day in written and visual form. It remains a living affirmation of the possibilities of growth inherent in independent and searching minds and is a tribute to Stieglitz’s belief in significant expression. CAMERA WORK : A CRITICAL ANTHOLOGY vividly illustrates the evolution of the magazine. Its design translates the manner and spirit of the rare original issues into contemporary terms. Its introduction, bibliography, biographies, and indices provide invaluable reference sources."
4ème de couverture : "CAMERA WORK, edited by Alfred Stieglitz, heralded the introduction of modern art and photography in America during the first two decades of this century. Included in this Anthology are beautifully reproduced photographs by Coburn, Demacht, Eugene, Frederick Evans, Kasbier, Seeley, Steichen, Stieglitz, Strand, and Clarence White; drawings by Matisse, Picasso, DeZayas, Rodin, and Walkowitz; a watercolor by Marin. The text contains essays on photography by Maeterlinck and George Bernard Shaw; articles by Djuna Barnes, De Casseres, Mabel Dodge, Charles Demuth, Arthur Dove, Sadakichi Hartmann, Man Ray, Alfred Kreymborg and Picabia; Gertrude Stein's essay on Picasso, H. G. Wells on Beauty, William Murrell Fisheron Georgia O'Keeffe, Charles Coffin on Isadora Duncan; and poetry by Max Weber and Mardsen Hartley."Camera Work : A Critical Anthology [texte imprimé] / Jonathan Green, Auteur . - New York : Aperture, Inc., 1973 . - 1 vol. (376 p.) : Ill. en noir et blanc / Ill. en couleurs ; 23 x 30,4 cm.
ISBN : 978-0-912334-73-8
Beau-livre ; Photographie. Camera Work est une revue américaine qui fut éditée entre 1903 à 1917 à New-York par Alfred Stieglitz et le mouvement progressiste des « photo-secessionnistes ». Ce mouvement visait à promouvoir la photographie comme étant un art à part entière. Riche de 50 numéros, la revue Camera Work présentait des travaux à l'avant-garde venant de photographes américains et européens, et contenait des reproductions de photos d'une très grande qualité. Outre la photographie, ce magazine reproduisait aussi des travaux d'art moderne réalisés par des artistes tels Matisse ou Rodin avant qu'ils ne bénéficient d'une notoriété à l'échelle internationale. Enfin, Camera Work était à l'origine d'expositions servant à promouvoir les artistes de ce courant d'avant-garde. L'ouvrage "Camera Work : A Critical Anthology" compile le contenu photographique et les écrits des 50 numéros de la revue originale.
Langues : Anglais
Mots-clés : Camera Work Alfred Stieglitz Revue Magazine Exposition Mouvement Courant artistique Avant-garde Photographe Photographie Photo-Sécession Art moderne Artiste J.Craig Annan Peyton Boswell Anne Brigman Charles Henry Caffin Julia Margaret Cameron Elizabeth Luther Cary Joseph Edgar Chamberlain Alvin Langdon Coburn Edward Gordon Craig Benjamin De Casseres Charles De Kay Robert Demachy Baron Adolph De Meyer Marion De Zayas Frederick Harry Evans Charles Fitzegerald Dallett Fuguet Hutchins Hapgood Marsden Hartley Sadakichi Hartmann Paul Burty Haviland Hugo Henneberg Felix Benedict Herzog David Octavius Hill Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister James G. Huneker Gertrude Käsebier Joseph T. Keiley John Barrett Kerfoot Heinrich Kühn John Nilson Laurvik Mina Loy William D. MacColl Maurice Maeterlinck John Marin Henri Matisse Henry M. McBride William B. McCormick William Murrell (Fisher) Nietzsche Francis Picabia Pablo Picasso Auguste Rodin Harry C. Rubicam George Seeley George Bernard Shaw Mary Steichen Gertrude Stein Paul John Francis Strauss John Bannister Tabb Abraham Walkowitz J. C. Warburg Max Weber John Weichsel Herbert George Wells Clarence Hudson White Willard Huntington Wright Résumé : Couverture : "This anthology makes available for the first time in fifty years a semnial force in the art and literature of the twentieth century. CAMERA WORK is a portrait. It is a portrait of Alfred Stieglitz for it documents each step in his transition from youthful experimenter to mature artist. More than this, CAMERA WORK is a portrait of an age. To read through its fifty which the artistic sensibility of the nineteenth century was transformed into the artistic awareness of the present day.
Few publications are at once so multi-faceted and so unified as CAMERA WORK. Enlivened for fifteen years by Stieglitz’s deeply critical and revolutionary spirit, it ranged from photography through modern art and modern literature to the larger concerns of freedom and vision.
Profoundly sensitive to its time and place, CAMERA WORK represents the crystallization of the most viral intellectual, emotional, and artistic currents of its day in written and visual form. It remains a living affirmation of the possibilities of growth inherent in independent and searching minds and is a tribute to Stieglitz’s belief in significant expression. CAMERA WORK : A CRITICAL ANTHOLOGY vividly illustrates the evolution of the magazine. Its design translates the manner and spirit of the rare original issues into contemporary terms. Its introduction, bibliography, biographies, and indices provide invaluable reference sources."
4ème de couverture : "CAMERA WORK, edited by Alfred Stieglitz, heralded the introduction of modern art and photography in America during the first two decades of this century. Included in this Anthology are beautifully reproduced photographs by Coburn, Demacht, Eugene, Frederick Evans, Kasbier, Seeley, Steichen, Stieglitz, Strand, and Clarence White; drawings by Matisse, Picasso, DeZayas, Rodin, and Walkowitz; a watercolor by Marin. The text contains essays on photography by Maeterlinck and George Bernard Shaw; articles by Djuna Barnes, De Casseres, Mabel Dodge, Charles Demuth, Arthur Dove, Sadakichi Hartmann, Man Ray, Alfred Kreymborg and Picabia; Gertrude Stein's essay on Picasso, H. G. Wells on Beauty, William Murrell Fisheron Georgia O'Keeffe, Charles Coffin on Isadora Duncan; and poetry by Max Weber and Mardsen Hartley."Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02052 Dépôt CH - GRE - Camera Work Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
Photography : Essays & Images / Beaumont Newhall
Titre : Photography : Essays & Images : Illustrated Readings in the History of Photography Type de document : texte imprimé Auteurs : Beaumont Newhall, Editeur commercial Editeur : New York : The Museum of Modern Art Année de publication : 1980 Importance : 1 vol. (328 p.) Présentation : 190 ill. en noir et blanc Format : 20,9 x 28,7 cm Accompagnement : ISBN : 0-87070-387-0 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage de Beaumont Newhall retrace l’histoire de la photographie à travers les mots de nombreuses personnalités (scientifiques, philosophes, artistes, photographes, innovateurs, …). Le livre recueille plus précisément des essais, allant des paroles de Tiphaigne de la Roche au 18ème siècle à celles de Walker Evans dans les années 70. Ces essais (critiques, articles de presse, écrits sur l’une ou l’autre invention, …) dressent un portrait des évolutions techniques et artistiques de la photographie, lesquelles sont mises en regard des différents contextes historiques. Beaumont Newhall offre une véritable « autobiographie » de l’histoire de ce médium, renforcée par une sélection de 190 illustrations et photographies. Langues : Anglais Mots-clés : The Museum of Modern Art Beaumont Newhall Littérature Histoire de la photographie Photographie Essai Essai littéraire Critique Article Article de presse Interview Parole Scientifique Philosophe Innovateur Visionnaire Artiste Photographe Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Photographie en Amérique Tiphaigne de la Roche Thomas Wedgwood Humphry Davy William Henry Fox Talbot Albert Sands Southworth George Alfred Townsend Frederick Scott Archer Stéréoscope Stéréogramme Oliver Wendell Holmes William J. Newton Elizabeth Eastlake George Frederick Pollock Oscar Gustav Rejlander Henry Peach Robinson Nadar Philippe Burty Charles Baudelaire Francis Frith Edward L. Wilson Julia Margaret Cameron Eadweard Muybridge Richard Leach Maddox Alexander Black Jacob A. Riis Jeux de lumière Lumière Peter Henry Emerson Art pictorialiste Pictorialisme Alfred Stieglitz Photo-Secession Eduard Steichen Ernst Juhl Frederick H. Evans Sadakichi Hartmann Dixon Scott Alvin Langdon Coburn Paul Rosenfeld Paul Strand Edward Weston Man Ray Robert Desnos Fernand Léger Le Nouveau Réalisme Eugène Atget Bérénice Abbott László Moholy-Nagy John Paul Edwards Ansel Adams Dorothea Lange Photojournalisme Felix H. Man Stefan Lorant Brassaï Nancy Newhall Henri Cartier-Bresson William Eugene Smith Arthur Goldsmith Aaron Siskind Minor White Walker Evans Résumé : Jaquette : "This handsomely illustrated volume presents a fascinating pictorial and literary experience, bringing to life through their own words – and photographs – the scientists, artists, philosophers, innovators, and entrepreneurs who in the last century and a half have formulated a new art and a new era of communication.
Beaumont Newhall calls this book « an autobiography of the art of photography, written by some of the men and women who by their inventive genius, their scientific skill, and their artistic sensibility have forged a technique into a vital visual medium. We have allowed them to speak to us directly, without condensing, excerpting, or otherwise editing their words, so that the volume may be both an authentic source book for students of the history of photography as an art and a narrative for the general reader. »
Mr. Newhall has chosen 190 photographs to illustrate the reports, critiscism, and points of view expressed by the writers of the « autobiography », many from the photographic archive of The Museum of Modern Art, others from collections throughout the world. He also provides brief introductory comments to place each selection in historical context. Photographs and text are carefully integrated.
The selections in this volume include first-person accounts of the inventions of the basic photographic techniques ; newspaper reports of the discovery of the daguerreotype and of the early photographic exhibitions ; criticism by Baudelaire, Léger, Moholy-Nagy ; personal statements by Stieglitz, Steichen, Strand, Lange, Adams, Weston, Evans, and others. This basic source material, presented at length and accompanied by relevant photographs, provides a rich background for the chronological history of the medium so masterfully presented by Mr. Newhall in his classic work, The History of Photography."Photography : Essays & Images : Illustrated Readings in the History of Photography [texte imprimé] / Beaumont Newhall, Editeur commercial . - New York : The Museum of Modern Art, 1980 . - 1 vol. (328 p.) : 190 ill. en noir et blanc ; 20,9 x 28,7 cm + ISBN : 0-87070-387-0.
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage de Beaumont Newhall retrace l’histoire de la photographie à travers les mots de nombreuses personnalités (scientifiques, philosophes, artistes, photographes, innovateurs, …). Le livre recueille plus précisément des essais, allant des paroles de Tiphaigne de la Roche au 18ème siècle à celles de Walker Evans dans les années 70. Ces essais (critiques, articles de presse, écrits sur l’une ou l’autre invention, …) dressent un portrait des évolutions techniques et artistiques de la photographie, lesquelles sont mises en regard des différents contextes historiques. Beaumont Newhall offre une véritable « autobiographie » de l’histoire de ce médium, renforcée par une sélection de 190 illustrations et photographies.
Langues : Anglais
Mots-clés : The Museum of Modern Art Beaumont Newhall Littérature Histoire de la photographie Photographie Essai Essai littéraire Critique Article Article de presse Interview Parole Scientifique Philosophe Innovateur Visionnaire Artiste Photographe Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Photographie en Amérique Tiphaigne de la Roche Thomas Wedgwood Humphry Davy William Henry Fox Talbot Albert Sands Southworth George Alfred Townsend Frederick Scott Archer Stéréoscope Stéréogramme Oliver Wendell Holmes William J. Newton Elizabeth Eastlake George Frederick Pollock Oscar Gustav Rejlander Henry Peach Robinson Nadar Philippe Burty Charles Baudelaire Francis Frith Edward L. Wilson Julia Margaret Cameron Eadweard Muybridge Richard Leach Maddox Alexander Black Jacob A. Riis Jeux de lumière Lumière Peter Henry Emerson Art pictorialiste Pictorialisme Alfred Stieglitz Photo-Secession Eduard Steichen Ernst Juhl Frederick H. Evans Sadakichi Hartmann Dixon Scott Alvin Langdon Coburn Paul Rosenfeld Paul Strand Edward Weston Man Ray Robert Desnos Fernand Léger Le Nouveau Réalisme Eugène Atget Bérénice Abbott László Moholy-Nagy John Paul Edwards Ansel Adams Dorothea Lange Photojournalisme Felix H. Man Stefan Lorant Brassaï Nancy Newhall Henri Cartier-Bresson William Eugene Smith Arthur Goldsmith Aaron Siskind Minor White Walker Evans Résumé : Jaquette : "This handsomely illustrated volume presents a fascinating pictorial and literary experience, bringing to life through their own words – and photographs – the scientists, artists, philosophers, innovators, and entrepreneurs who in the last century and a half have formulated a new art and a new era of communication.
Beaumont Newhall calls this book « an autobiography of the art of photography, written by some of the men and women who by their inventive genius, their scientific skill, and their artistic sensibility have forged a technique into a vital visual medium. We have allowed them to speak to us directly, without condensing, excerpting, or otherwise editing their words, so that the volume may be both an authentic source book for students of the history of photography as an art and a narrative for the general reader. »
Mr. Newhall has chosen 190 photographs to illustrate the reports, critiscism, and points of view expressed by the writers of the « autobiography », many from the photographic archive of The Museum of Modern Art, others from collections throughout the world. He also provides brief introductory comments to place each selection in historical context. Photographs and text are carefully integrated.
The selections in this volume include first-person accounts of the inventions of the basic photographic techniques ; newspaper reports of the discovery of the daguerreotype and of the early photographic exhibitions ; criticism by Baudelaire, Léger, Moholy-Nagy ; personal statements by Stieglitz, Steichen, Strand, Lange, Adams, Weston, Evans, and others. This basic source material, presented at length and accompanied by relevant photographs, provides a rich background for the chronological history of the medium so masterfully presented by Mr. Newhall in his classic work, The History of Photography."Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02126 Dépôt CH - NEW - Photo. Essays. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum M.2.5 Photographie Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !