Des services pour PMB
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... |
Résultat de la recherche
10 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Julia Margaret Cameron'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Interroger des sources externes
One Hundred Years of photographic history / Collectif
Titre : One Hundred Years of photographic history : Essays in honor of Beaumont Newhall Type de document : texte imprimé Auteurs : Collectif, Auteur Editeur : Van Deren Coke Année de publication : 1975 Importance : 1 vol. (188 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc Format : 22,2 x 28,7 cm Accompagnement : ISBN : 0-8263-0344-7 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente une série d’essais critiques et analytiques réalisés par 21 personnalités liées au monde de la photographie (photographes, historiens de la photographies, collectionneurs et conservateurs). Ces essais tentent de dresser un portrait de l’évolution esthétique et technique de la photographie sur plus d’un siècle, à travers l’étude de différents courants photographique et l’étude du travail artistique de plusieurs photographes majeurs tels que Julia Margaret Cameron ou Eugène Atget. Langues : Anglais Mots-clés : Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Evolution de la photographie Art de la photographie Vocabulaire photographique Art Histoire de l’art Cubisme Surréalisme Courant Mouvement Peinture Peinture du 17ème siècle Jean Adhémar Thomas Barrow James Borcoman Carl Chiarenza Van Deren Coke William C. Darrah Alan Fern Robert F. Forth Helmut Gernsheim Charles Harvard Gibbs-Smith André Jammes Jean A. Keim Fritz Kempe Jerald Maddox Katherine Michaelson Aaron Scharf Henrich Schwarz Henry Holmes Smith Robert Sobieszek John Szarkowski Minor White Beaumont Newhall Emile Zola Henri Cartier-Bresson Elliott Erwitt Duane Michals William Henry Fox Talbot Pieter de Hooch Hendrick van der Burch Jan Vermeer Emanuel de Witte Pieter Jansz George Washington Wilson Frederick H. Evans Adam Clark Vroman Henry W. Dick Paul Strand Francis Picabia Morton Schamberg Victor Regnault Carl Ferdinand Stelzner Hermann Biow Walter Breuning Emile Bieber Leonard Bieber Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister Rudolf Dührkoop Minya Diez-Dührkoop Charles Fuchs Carl Friedrich Höge Georg Koppmann Paul Wutcke Hans Breuer Angelo Rizzuto David Octavius Hill Max Ernst Etienne-Jules Marey Henry Selby Hele-Shaw Gianfrancesco Costa Georges Desmarées John Zoffany Jurrian Andriessen Louis Désiré Blanquart-Evrard Charles Nègre Adolphe-Eugène Disdéri Eugène Atget Julia Margaret Cameron Cuthbert Bede Robert Hunt Thomas Sutton Camera Obscura Résumé : Jaquette : "These essays, by twenty-one internationally known authorities in the field, cover many facets of the history of photography. The contributors - photographers, photographic historians, collectors, and curators – discuss both technical and aesthetic matters and examine the work of a variety of important photographers, from the delightful Victorian Julia Margaret Cameron to twentieth-century innovators such as Eugène Atget and Paul Strand.
Comparisons of schools of painters and photographers, essays by prominent photographic writers, examinations of early combination printing, stereographs, photomontage, and many other aspects of photographic history make this book a valuable contribution to a rapidly growing field.
The collection was assembled to honor Beaumont Newhall, preeminent photographic historian of our time. Illustrated with more than one hundred photographs, it will be useful and enjoyable to all readers interested in the growth of the art and science of photography."Note de contenu : List of Illustrations (vi)
Introduction : Beaumont Newhall (viii)
Émile Zola, Photographer (p.1)
Three Photographers and Their Books (p.7)
Notes on the Early Use of Combination Printing (p.15)
Notes on Aesthetic Relationships between Seventeenth-Century Dutch Painting and Nineteenth-Century Photography (p.19)
The Cubist Photographs of Paul Strand and Morton Schamberg (p.35)
Stereographs : A neglected Source of History of Photography (p.43)
Remarks toward an Ideal Museum of Photography (p.47)
On appreciation (p.53)
Cuthbert Bede, Robert Hunt, and Thomas Sutton (p.59)
Mrs. Julia Margaret Cameron, Victorian Photographer (p.69)
Victor Regnault, Calotypist (p.77)
Photomontage after World War I (p.83)
A Historical Sketch of Photography in Hamburg (p.91)
Photography as Folk Art (p.103)
The First Photographic Record of a Scientific Conference (p.109)
Max Ernst, Étienne Jules Marey, and the Poetry of Scientific Illustration (p.117)
An Eighteenth-Century English Poem on the Camera Obscura (p.127)
Models for Critics (p.139)
Photography and the Theory of Realism in the Second Empire : A Reexamination of a Relationship (p.145)
Atget’s Trees (p.161)
Silence of Seeing (p.169)
Index (p.175)One Hundred Years of photographic history : Essays in honor of Beaumont Newhall [texte imprimé] / Collectif, Auteur . - Etats-Unis : Van Deren Coke, 1975 . - 1 vol. (188 p.) : Ill. en noir et blanc ; 22,2 x 28,7 cm + ISBN : 0-8263-0344-7.
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente une série d’essais critiques et analytiques réalisés par 21 personnalités liées au monde de la photographie (photographes, historiens de la photographies, collectionneurs et conservateurs). Ces essais tentent de dresser un portrait de l’évolution esthétique et technique de la photographie sur plus d’un siècle, à travers l’étude de différents courants photographique et l’étude du travail artistique de plusieurs photographes majeurs tels que Julia Margaret Cameron ou Eugène Atget.
Langues : Anglais
Mots-clés : Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Evolution de la photographie Art de la photographie Vocabulaire photographique Art Histoire de l’art Cubisme Surréalisme Courant Mouvement Peinture Peinture du 17ème siècle Jean Adhémar Thomas Barrow James Borcoman Carl Chiarenza Van Deren Coke William C. Darrah Alan Fern Robert F. Forth Helmut Gernsheim Charles Harvard Gibbs-Smith André Jammes Jean A. Keim Fritz Kempe Jerald Maddox Katherine Michaelson Aaron Scharf Henrich Schwarz Henry Holmes Smith Robert Sobieszek John Szarkowski Minor White Beaumont Newhall Emile Zola Henri Cartier-Bresson Elliott Erwitt Duane Michals William Henry Fox Talbot Pieter de Hooch Hendrick van der Burch Jan Vermeer Emanuel de Witte Pieter Jansz George Washington Wilson Frederick H. Evans Adam Clark Vroman Henry W. Dick Paul Strand Francis Picabia Morton Schamberg Victor Regnault Carl Ferdinand Stelzner Hermann Biow Walter Breuning Emile Bieber Leonard Bieber Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister Rudolf Dührkoop Minya Diez-Dührkoop Charles Fuchs Carl Friedrich Höge Georg Koppmann Paul Wutcke Hans Breuer Angelo Rizzuto David Octavius Hill Max Ernst Etienne-Jules Marey Henry Selby Hele-Shaw Gianfrancesco Costa Georges Desmarées John Zoffany Jurrian Andriessen Louis Désiré Blanquart-Evrard Charles Nègre Adolphe-Eugène Disdéri Eugène Atget Julia Margaret Cameron Cuthbert Bede Robert Hunt Thomas Sutton Camera Obscura Résumé : Jaquette : "These essays, by twenty-one internationally known authorities in the field, cover many facets of the history of photography. The contributors - photographers, photographic historians, collectors, and curators – discuss both technical and aesthetic matters and examine the work of a variety of important photographers, from the delightful Victorian Julia Margaret Cameron to twentieth-century innovators such as Eugène Atget and Paul Strand.
Comparisons of schools of painters and photographers, essays by prominent photographic writers, examinations of early combination printing, stereographs, photomontage, and many other aspects of photographic history make this book a valuable contribution to a rapidly growing field.
The collection was assembled to honor Beaumont Newhall, preeminent photographic historian of our time. Illustrated with more than one hundred photographs, it will be useful and enjoyable to all readers interested in the growth of the art and science of photography."Note de contenu : List of Illustrations (vi)
Introduction : Beaumont Newhall (viii)
Émile Zola, Photographer (p.1)
Three Photographers and Their Books (p.7)
Notes on the Early Use of Combination Printing (p.15)
Notes on Aesthetic Relationships between Seventeenth-Century Dutch Painting and Nineteenth-Century Photography (p.19)
The Cubist Photographs of Paul Strand and Morton Schamberg (p.35)
Stereographs : A neglected Source of History of Photography (p.43)
Remarks toward an Ideal Museum of Photography (p.47)
On appreciation (p.53)
Cuthbert Bede, Robert Hunt, and Thomas Sutton (p.59)
Mrs. Julia Margaret Cameron, Victorian Photographer (p.69)
Victor Regnault, Calotypist (p.77)
Photomontage after World War I (p.83)
A Historical Sketch of Photography in Hamburg (p.91)
Photography as Folk Art (p.103)
The First Photographic Record of a Scientific Conference (p.109)
Max Ernst, Étienne Jules Marey, and the Poetry of Scientific Illustration (p.117)
An Eighteenth-Century English Poem on the Camera Obscura (p.127)
Models for Critics (p.139)
Photography and the Theory of Realism in the Second Empire : A Reexamination of a Relationship (p.145)
Atget’s Trees (p.161)
Silence of Seeing (p.169)
Index (p.175)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02116 Dépôt CH - COL - Photo. History Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
Long moments / David Neuman
Titre : Long moments Type de document : texte imprimé Auteurs : David Neuman, Directeur de publication, rédacteur en chef ; Tessa Praun, Auteur Editeur : Stockholm : Magasin 3 Stockholm Année de publication : 2008 Importance : 1 vol. (63 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc / Ill. en coul. Format : 16,5 x 20,5 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-91-976646-1-5 Note générale : Cet ouvrage met en regard le travail photographique de l’artiste tchèque Miroslav Tichý (1926-2011) avec celui de Julia Margaret Cameron (1815-1879). Cette publication est parue à l’occasion de l’exposition « Miroslav Tichý & Julia Margaret Cameron » qui s’est déroulée au « Magasin 3 » de Stockholm, du 26 janvier au 23 mars 2008. Le livre présente notamment une sélection d'oeuvres des deux photographes. Langues : Anglais Suédois Catégories : Artistes
Cameron, Julia Margaret (1815-1879)
Photographie
Photographie -- Tchéquie -- 20e siècle
Tichý, Miroslav (1926-2011)Mots-clés : Magasin 3 Stockholm Konsthall Julia Margaret Cameron Miroslav Tichý photographe portrait Long moments [texte imprimé] / David Neuman, Directeur de publication, rédacteur en chef ; Tessa Praun, Auteur . - Stockholm : Magasin 3 Stockholm, 2008 . - 1 vol. (63 p.) : Ill. en noir et blanc / Ill. en coul. ; 16,5 x 20,5 cm.
ISBN : 978-91-976646-1-5
Cet ouvrage met en regard le travail photographique de l’artiste tchèque Miroslav Tichý (1926-2011) avec celui de Julia Margaret Cameron (1815-1879). Cette publication est parue à l’occasion de l’exposition « Miroslav Tichý & Julia Margaret Cameron » qui s’est déroulée au « Magasin 3 » de Stockholm, du 26 janvier au 23 mars 2008. Le livre présente notamment une sélection d'oeuvres des deux photographes.
Langues : Anglais SuédoisRéservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH01149 20-TIC L Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
The Picture History of Photography / Peter Pollack
Titre : The Picture History of Photography : From the Earliest Beginnings to the Present Day Type de document : texte imprimé Auteurs : Peter Pollack, Auteur Editeur : Londres : Thames & Hudson Année de publication : 1977 Importance : 1 vol. (176 p.) Présentation : 238 ill. en noir et blanc / 18 ill. en couleurs Format : 22 x 29,2 cm Accompagnement : 0 500 27101 1 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage, paru initialement en 1963, retrace l’histoire de la photographie depuis ses prémices jusqu’au début des années 60. Il brosse plus précisément un portrait de son évolution artistique avec ses différents moyens d’expression et de communication tels que le photojournalisme, les sciences, l’art du portrait, l’abstraction, … Cette étude est appuyée par l’analyse du travail photographique d’artistes majeurs comme Steichen, Atget ou Brassaï. Langues : Anglais Mots-clés : Thames and Hudson Peter Pollack Beau-livre Photographie Histoire de la photographie Art de la photographie Evolution de la photographie Vocabulaire photographique Technique photographique Sciences Photographie moderne Photojournalisme Portrait Paysage Architecture Scène de vie Mise en scène Abstraction Henry Fox Talbot Nicéphore Niepce Louis Daguerre David Octavius Hill Robert Adamson Alexander Hesler Nadar Julia Margaret Cameron Oscar Gustave Rejlander Henry Peach Robinson Mathew Brady Eadweard Muybridge Thomas Eakins Alfred Stieglitz Edward Steichen Eugène Atget Jacques Henri Lartigue Lewis Hine Arnold Genthe Edward Weston Ansel Adams Roy Stryker Jacob Riis Erich Salomon Margaret Bourke-White Alfred Eisenstaedt Robert Doisneau David Douglas Duncan Brassaï Harry Callahan Aaron Siskind Andreas Feininger Henri Cartier-Bresson Ed Van der Elsken Yousuf Karsh Robert Capa Bill Brandt William Eugene Smith David Seymour Arnold Newman Lucien Clergue Gordon Parks Bruce Davidson Résumé : Couverture : "It is with photography as an art and with photographers as artists that this lavishly illustratd book is concerned. Tracing the history of photography from man’s first discovery of chemical reaction to light, Peter Pollack follows every important development from the daguerrotypes of Daguerre and paper negative prints of Fox Talbot to the finegrained images of the present day.
All aspects of photography are included, presenting its tremendous power as a means of expression and communication : portraiture, journalism, the documentary, landscapes, science, abstraction, and colour. Lively, informative profiles introduce the works of such individual masters as Niepce, Hill and Adamson, Hesler, Nadar, Julia Margaret Cameron, Stieglitz, Steichen, Brassaï, Cartier-Bresson, Karsh, Gordon Parks, Bruce Davidson and many, many more.
There are fantasies and curiosities that show how photographers enlarged the scope of their medium ; stills that preserve the look and atmosphere of the pre-atomic world – its costumes, manners, houses, and scenes of daily life ; « shots » that extend the range of human vision to include the impossibly small and the impossibly far away. And the interspersed throughout is a veritable portrait gallery of memorable personalities.
Here is a collection of photographic masterpieces that represents the contribution of our own era to creative expression in the world. It will surprise and enlighten those who have regarded photography only as a factual recording device, and will reveal the limitless potential of photography as an art medium, not only through the perceptive and comprehensive text, but through the pictures themselves."Note de contenu : Author's Preface (p.7)
PART ONE : THE BEGINNING OF PHOTOGRAPHY (p.9)
PART TWO : MASTERS OF THE NINETEENTH CENTURY (p.29)
PART THREE : MASTERS OF THE MODERN ERA (p.75)
PART FOUR : COLOR : ANOTHER DIMENSION (p.111)
PART FIVE : PHOTOGRAPHY TODAY (p.129)
Index (p.176)The Picture History of Photography : From the Earliest Beginnings to the Present Day [texte imprimé] / Peter Pollack, Auteur . - Londres : Thames & Hudson, 1977 . - 1 vol. (176 p.) : 238 ill. en noir et blanc / 18 ill. en couleurs ; 22 x 29,2 cm + 0 500 27101 1.
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage, paru initialement en 1963, retrace l’histoire de la photographie depuis ses prémices jusqu’au début des années 60. Il brosse plus précisément un portrait de son évolution artistique avec ses différents moyens d’expression et de communication tels que le photojournalisme, les sciences, l’art du portrait, l’abstraction, … Cette étude est appuyée par l’analyse du travail photographique d’artistes majeurs comme Steichen, Atget ou Brassaï.
Langues : Anglais
Mots-clés : Thames and Hudson Peter Pollack Beau-livre Photographie Histoire de la photographie Art de la photographie Evolution de la photographie Vocabulaire photographique Technique photographique Sciences Photographie moderne Photojournalisme Portrait Paysage Architecture Scène de vie Mise en scène Abstraction Henry Fox Talbot Nicéphore Niepce Louis Daguerre David Octavius Hill Robert Adamson Alexander Hesler Nadar Julia Margaret Cameron Oscar Gustave Rejlander Henry Peach Robinson Mathew Brady Eadweard Muybridge Thomas Eakins Alfred Stieglitz Edward Steichen Eugène Atget Jacques Henri Lartigue Lewis Hine Arnold Genthe Edward Weston Ansel Adams Roy Stryker Jacob Riis Erich Salomon Margaret Bourke-White Alfred Eisenstaedt Robert Doisneau David Douglas Duncan Brassaï Harry Callahan Aaron Siskind Andreas Feininger Henri Cartier-Bresson Ed Van der Elsken Yousuf Karsh Robert Capa Bill Brandt William Eugene Smith David Seymour Arnold Newman Lucien Clergue Gordon Parks Bruce Davidson Résumé : Couverture : "It is with photography as an art and with photographers as artists that this lavishly illustratd book is concerned. Tracing the history of photography from man’s first discovery of chemical reaction to light, Peter Pollack follows every important development from the daguerrotypes of Daguerre and paper negative prints of Fox Talbot to the finegrained images of the present day.
All aspects of photography are included, presenting its tremendous power as a means of expression and communication : portraiture, journalism, the documentary, landscapes, science, abstraction, and colour. Lively, informative profiles introduce the works of such individual masters as Niepce, Hill and Adamson, Hesler, Nadar, Julia Margaret Cameron, Stieglitz, Steichen, Brassaï, Cartier-Bresson, Karsh, Gordon Parks, Bruce Davidson and many, many more.
There are fantasies and curiosities that show how photographers enlarged the scope of their medium ; stills that preserve the look and atmosphere of the pre-atomic world – its costumes, manners, houses, and scenes of daily life ; « shots » that extend the range of human vision to include the impossibly small and the impossibly far away. And the interspersed throughout is a veritable portrait gallery of memorable personalities.
Here is a collection of photographic masterpieces that represents the contribution of our own era to creative expression in the world. It will surprise and enlighten those who have regarded photography only as a factual recording device, and will reveal the limitless potential of photography as an art medium, not only through the perceptive and comprehensive text, but through the pictures themselves."Note de contenu : Author's Preface (p.7)
PART ONE : THE BEGINNING OF PHOTOGRAPHY (p.9)
PART TWO : MASTERS OF THE NINETEENTH CENTURY (p.29)
PART THREE : MASTERS OF THE MODERN ERA (p.75)
PART FOUR : COLOR : ANOTHER DIMENSION (p.111)
PART FIVE : PHOTOGRAPHY TODAY (p.129)
Index (p.176)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02118 Dépôt CH - POL - Pict. Hist. Pho. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
The History of Photography / Beaumont Newhall
Titre : The History of Photography : from 1839 to the present, completely revised and enlarged edition Type de document : texte imprimé Auteurs : Beaumont Newhall, Auteur Editeur : New York : The Museum of Modern Art Année de publication : 1997 Importance : 1 vol (320 p.) Présentation : 287 Ill. en noir et blanc / 14 Ill. en couleurs Format : 20,4 x 27,5 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-87070-381-2 Note générale : Beau-livre ; Photographie. Cet ouvrage est la cinquième réédition du livre "The History of Photography" mondialement acclamé. Il présente une analyse approfondie mais vulgarisée de l'histoire de la photographie depuis sa création, avec une étude de son évolution esthétique et de ses applications, ainsi que de ses grandes innovations techniques. Cette étude est illustrée par une sélection de plus de 300 clichés pris par des photographes célèbres de la photographie moderne et contemporaine, tels Brassaï, Henri Cartier-Bresson, William Eggleston et bien d'autres. Langues : Anglais Mots-clés : Beau-livre Histoire Photographie Vocabulaire photographique Technique photographique Histoire de la photographie Art de la photographie Daguerréotype Fox Talbot John Herschel Louis Daguerre Thomas Wedgwood Nicéphore Niépce Robert Adamson David Octavius Hill George Eastman Edwaerd Muybridge Timothy O'Sullivan Julia Margaret Cameron Peter Henry Emerson Harry Callahan Diane Arbus Robert Frank Walker Evans Nadar Ansel Adams Edward Weston Man Ray Gustave Le Gray Charles Sheeler Brassaï André Kertész Weegee Imogen Cunningham Eugène Atget August Sander Henri Cartier-Bresson Paul Strand Edward Steichen Alfred Stieglitz Robert Doisneau Dorothea Lange Eliot Porter Ernst Haas William Eggleston Stephen Shore Joel Meyerowitz Résumé : 4ème de couverture : "Since its first publication in 1937, this lucid and scholarly chronicle of the history of photography has been hailed as the classic work of the subject. No other book and no other author have managed to relate the aesthetic evolution of the art of photography to its technical innovations with such an absorbing combination of clarity, scholarship, and enthusiasm. For this fifth edition of the book the text was completely revised and expanded, and well over half of the photographs were newly selected from collections on this country and abroad.
Using more than three hundred works by such master photographers as Talbot, Hill & Adamson, O’Sullivan, Cameron, Atget, Emerson, Stieglitz, Strand, Weston, Lange, Evans, Adams Brassaï, Cartier-Bresson, Callahan, Frank, and Arbus, the author presents a fascinating, comprehensive study of the significant trends and developments in the medium since the first photographs were made in 1939. And the fifth edition of The History of Photography includes photographs made in color, from hand-tinted daguerreotypes of 1850 to turn-of-the-century autochromes by Steichen to works by such contemporary masters as Eliot Porter, Ernst Haas, William Eggleston, Stephen Shore, and Joel Meyerowitz.
The fifth edition of this internationally acclaimed book has been translated into five languages."Note de contenu : Préface 7
1. The elusive image 9
2. Invention 13
3. The daguerreotype: the mirror with a memory 27
4. The calotype: the pencil of nature 43
5. Portraits for the million 59
6. Art photography 73
7. "A new form of communication" 85
8. The conquest of action 117
9. Pictorial photography 141
10. Straight photography 167
11. In quest of form 199
12. Instant vision 217
13. Documentary photography 235
14. Photojournalism 249
15. In color 269
16. New directions 281
Notes 300
Bibliography 307
Index 313The History of Photography : from 1839 to the present, completely revised and enlarged edition [texte imprimé] / Beaumont Newhall, Auteur . - New York : The Museum of Modern Art, 1997 . - 1 vol (320 p.) : 287 Ill. en noir et blanc / 14 Ill. en couleurs ; 20,4 x 27,5 cm.
ISBN : 978-0-87070-381-2
Beau-livre ; Photographie. Cet ouvrage est la cinquième réédition du livre "The History of Photography" mondialement acclamé. Il présente une analyse approfondie mais vulgarisée de l'histoire de la photographie depuis sa création, avec une étude de son évolution esthétique et de ses applications, ainsi que de ses grandes innovations techniques. Cette étude est illustrée par une sélection de plus de 300 clichés pris par des photographes célèbres de la photographie moderne et contemporaine, tels Brassaï, Henri Cartier-Bresson, William Eggleston et bien d'autres.
Langues : Anglais
Mots-clés : Beau-livre Histoire Photographie Vocabulaire photographique Technique photographique Histoire de la photographie Art de la photographie Daguerréotype Fox Talbot John Herschel Louis Daguerre Thomas Wedgwood Nicéphore Niépce Robert Adamson David Octavius Hill George Eastman Edwaerd Muybridge Timothy O'Sullivan Julia Margaret Cameron Peter Henry Emerson Harry Callahan Diane Arbus Robert Frank Walker Evans Nadar Ansel Adams Edward Weston Man Ray Gustave Le Gray Charles Sheeler Brassaï André Kertész Weegee Imogen Cunningham Eugène Atget August Sander Henri Cartier-Bresson Paul Strand Edward Steichen Alfred Stieglitz Robert Doisneau Dorothea Lange Eliot Porter Ernst Haas William Eggleston Stephen Shore Joel Meyerowitz Résumé : 4ème de couverture : "Since its first publication in 1937, this lucid and scholarly chronicle of the history of photography has been hailed as the classic work of the subject. No other book and no other author have managed to relate the aesthetic evolution of the art of photography to its technical innovations with such an absorbing combination of clarity, scholarship, and enthusiasm. For this fifth edition of the book the text was completely revised and expanded, and well over half of the photographs were newly selected from collections on this country and abroad.
Using more than three hundred works by such master photographers as Talbot, Hill & Adamson, O’Sullivan, Cameron, Atget, Emerson, Stieglitz, Strand, Weston, Lange, Evans, Adams Brassaï, Cartier-Bresson, Callahan, Frank, and Arbus, the author presents a fascinating, comprehensive study of the significant trends and developments in the medium since the first photographs were made in 1939. And the fifth edition of The History of Photography includes photographs made in color, from hand-tinted daguerreotypes of 1850 to turn-of-the-century autochromes by Steichen to works by such contemporary masters as Eliot Porter, Ernst Haas, William Eggleston, Stephen Shore, and Joel Meyerowitz.
The fifth edition of this internationally acclaimed book has been translated into five languages."Note de contenu : Préface 7
1. The elusive image 9
2. Invention 13
3. The daguerreotype: the mirror with a memory 27
4. The calotype: the pencil of nature 43
5. Portraits for the million 59
6. Art photography 73
7. "A new form of communication" 85
8. The conquest of action 117
9. Pictorial photography 141
10. Straight photography 167
11. In quest of form 199
12. Instant vision 217
13. Documentary photography 235
14. Photojournalism 249
15. In color 269
16. New directions 281
Notes 300
Bibliography 307
Index 313Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02057 Dépôt CH - NEW - History Photo. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
The history of photography / Beaumont Newhall
Titre : The history of photography Autre titre : From 1839 to the present day. revised and enlarged edition. Type de document : texte imprimé Auteurs : Beaumont Newhall, Auteur Editeur : Londres : Secker & Warburg Année de publication : 1972 Importance : 1 vol. (216 p.) Présentation : 216 ill. en noir et blanc Format : 20,3 x 27,8 cm ISBN/ISSN/EAN : 436 30641 7 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage reprend la 4ème édition revue et améliorée du texte initialement paru dans le catalogue de l’exposition « Photography 1839-1937 » ayant eu lieu au Museum of Modern Art de New-York en 1937. Dans ce livre, Beaumont Newhall, historien de la photographie, retrace l’histoire de cette discipline depuis ses débuts jusqu’aux années 50. Il y relie l'évolution esthétique de l'art de la photographie à ses innovations techniques et illustre son étude en s'appuyant sur une galerie d’œuvres de maîtres photographes tels que William Henry Fox Talbot, Eugène Atget ou encore Henri Cartier-Bresson. Langues : Anglais Mots-clés : Beau-livre Photographie Histoire de la photographie Art de la photographie Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Procédé photographique Photographie moderne Photographie documentaire Photojournalisme Mouvement picturaliste Pictorialisme Photo-Sécession Photographie naturaliste Mouvement Courant Abstraction Forme Portrait Sciences Berenice Abbott Ansel Adams Antony Samuel Adam-Salomon Frederick Scott Archer Eugène Atget Richard Avedon George N. Barnard Hippolyte Bayard Alexander Black Louis Désiré Blanquart-Evrard Margaret Bourke-White Mathew B. Brady Anton Giulio Bragaglia Brassaï Harry M. Callahan Julia Margaret Cameron Robert Capa Lewis Carroll Henri Cartier-Bresson Alvin Langdon Coburn James A. Cutting Louis Daguerre Hilaire Germain Edgar Degas André Adolphe Eugène Disdéri Charles Lutwidge Dodgson Maxime Du Camp Louis Ducos du Hauron David Douglas Duncan Thomas Eakins George Eastman Harold E. Edgerton Alfred Eisenstaedt Eliot Elisofon Peter Henry Emerson Frederick H. Evans Walker Evans Roger Fenton Rudolf Fischer Hippolyte Louis Fizeau Robert Frank Alexander Gardner Ernst Haas Philippe Halsman John Frederick William Herschel David Octavius Hill Robert Adamson Levi L. Hill Victor Hugo William Henry Jackson John Joly Yousuf Karsh Thomas Keith André Kertész Edwin H. Land Dorothea Lange Jacques Henri Lartigue Henry Le Secq Gabriel Lippmann Louis Lumière George Platt Lynes Leonard McCombe Leopold Mannes Leopold Godowsky Etienne Jules Marey James Clerk Maxwell Charles Edward Kenneth Mees Henry Beaufoy Merlin László Moholy-Nagy Barbara Morgan Eadweard Muybridge Nadar Peter Neff Charles Nègres Arnold Newman Nicéphore Niepce Claude Félix Abel Niépce de Saint-Victor Timothy H. O’Sullivan Irving Penn Pierre Petit Josef Petzval Eliot Porter Man Ray Oscar G. Rejlander Albert Renger-Patzsch Jacob A. Riis Henry Peach Robinson Arthur Rothstein Andrew Joseph Russell Erich Salomon Johann Heinrich Schulze Charles Sheeler Aaron Siskind William Eugene Smith Charles Piazzi Smyth Albert Sands Southworth Josiah Johnson Hawes Edward Steichen Otto Steinert Alfred Stieglitz Paul Strand William Henry Fox Talbot John Thomson Auguste Vacquerie Hermann Wilhelm Vogel Adam Clark Vroman Edouard Vuillard Tom Wedgwood Weegee Brett Weston Edward Weston Clarence Hudson White Minor White George Washington Emile Zola Résumé : 4ème de couverture : "THE HISTORY OF PHOTOGRAPHY has long been recognized as a classic contribution to the study of the art of photography. Beaumont Newhall has achieved the most sensitive and thorough history of the medium, revealed through the eyes of those photographers who have shaped our vision and the understanding of our society through photography. Using more than two hundred illustrations of works by major photographers such as Hill and Adamson, O’Sullivan, Cameron, Atget, Emerson, Stieglitz, Weston, Adams, Lange, and Evans, the author presents a fascinating, comprehensive study of the significant trends and developments in the medium since the first photographs in 1839." Note de contenu : 1. The elusive image (p.11)
2. The mirror with a memory (p.17)
3. Prints from paper (p.31)
4. Portraits for the million (p.47)
5. Pictorial effect (p.59)
6. The faithful witness (p.67)
7. The conquest of action (p.83)
8. Photography as an art (p.97)
9. Straight photography (p.111)
10. Documentary (p.135)
11. Instant vision (p.153)
12. The quest for form (p.161)
13. For the printed page (p.175)
14. In color (p.191)
15. Recent trends (p.195)
Notes (p.202)
Bibliography (p.205)
Index (p.212)The history of photography ; From 1839 to the present day. revised and enlarged edition. [texte imprimé] / Beaumont Newhall, Auteur . - Londres : Secker & Warburg, 1972 . - 1 vol. (216 p.) : 216 ill. en noir et blanc ; 20,3 x 27,8 cm.
ISSN : 436 30641 7
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage reprend la 4ème édition revue et améliorée du texte initialement paru dans le catalogue de l’exposition « Photography 1839-1937 » ayant eu lieu au Museum of Modern Art de New-York en 1937. Dans ce livre, Beaumont Newhall, historien de la photographie, retrace l’histoire de cette discipline depuis ses débuts jusqu’aux années 50. Il y relie l'évolution esthétique de l'art de la photographie à ses innovations techniques et illustre son étude en s'appuyant sur une galerie d’œuvres de maîtres photographes tels que William Henry Fox Talbot, Eugène Atget ou encore Henri Cartier-Bresson.
Langues : AnglaisRéservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02121 Dépôt CH - NEW - History Photo. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
Le Boîtier de mélancolie / Denis RochePermalinkCamera Work / Jonathan GreenPermalinkPhoto-Secession / Robert DotyPermalinkPhotography : Essays & Images / Beaumont NewhallPermalinkThe Magic Image / Cecil BeatonPermalink