Des services pour PMB
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... |
Résultat de la recherche
3 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'John Martin'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Interroger des sources externes
One is Adam, one is Superman / Leon Borensztein A. ; John M. MacGregor ; Tom di Maria ; Creative Growth Art Center (Oakland; États-Unis d'Amérique)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH00326 10-US-GRO O Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 10 - Ateliers et organismes (par pays) Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
Photo-Secession / Robert Doty
Titre : Photo-Secession : Stieglitz and the fine-art movement in photography Type de document : texte imprimé Auteurs : Robert Doty, Auteur ; Beaumont Newhall, Auteur Editeur : New York : Dover Publications, Inc Année de publication : 1978 Importance : 1 vol. (140 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc / 91 ill. Format : 20,5 x 27,8 cm Accompagnement : ISBN : 0-486-23588-2 Note générale : Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente l’histoire du mouvement américain de la Photo-Sécession initié par Alfred Stieglitz. L’auteur analyse l’évolution de ce mouvement qui révolutionna la photographie américaine, et en étudie les principes ainsi que les rapports qu’il a entretenus avec l’histoire de la photographie et de l’art moderne. Le livre présente une galerie d’images réalisées par différents photographes majeurs de ce mouvement, laquelle a été complétée par un certain nombre de photographies pour cette édition de 1978. La fin du livre présente également un historique des expositions de la galerie 291 de New-York, vitrine incontournable des artistes de la Photo-Secession. Langues : Anglais Mots-clés : Dover Publications, Ink Robert Doty Beaumont Newhall Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Art de la photographie Histoire de l’art Art moderne Art nouveau Photo-Secession Pictorialisme Peinture Photographie pictorialiste Photographie en Amérique Photographe américain Photographie minimaliste Eduard Steichen Frank Eugene David Octavius Hill Julia Margaret Cameron Alfred Stieglitz Robert Demachy Clarence H. White Gertrude Käsebier Alvin Langdon Coburn Paul Strand Robert Adamson Alice Boughton F. Benedict Herzog Annie W. Brigman Joseph T. Keiley Sarah C. Sears George H. Seeley Hugo Henneberg Frederick H. Evans J. Craig Annan Harry C. Rubincam George Davison Theodor Hofmeister Oscar Hofmeister Heinrich Kühn George Bernard Shaw Paul B. Haviland Adolf De Meyer Marius De Zayas Auguste Rodin Henri Matisse Picasso John Martin Gordon Craig Portrait Portrait de groupe Visage Nu Mise en scène Scène de vie Paysage Nature Atmosphère Ville Architecture Bâtiment Rue New-York Chemin de fer Industrialisation Lumière Jeux de lumière Résumé : 4ème de couverture : "In March 1902 an exhibition of photographs by 31 prominent photographers was held at the National Arts Club in New York. Here were landscapes breathing atmosphere and light, mysterious allegorical figure studies, picturesque genre studies and true portraits which put life and character into their subjects. Alfred Stieglitz, who put the show together, entitled it "American Pictorial Photography, arranged by « The Photo-Secession »". It was the first large-scale manifestation of photographs as a fine art seen in New York, and it gave birth to the new revolutionary movement in American photography.
The text and the 91 superb illustrations in this book describe the background, the origin, and the work of the Photo-Secession, and the relation of this extraordinary movement to the history of photography and modern art. For this edition, the section devoted to the work of the Photo-Secessionists has been greatly expanded. The book now contains some of the finest and most famous photographs by such artists as Stieglitz (« The Flatiron-Evening », « The Steerage », « The City of Ambition », etc.), Steichen (his portraits of Rodin, of Rodin’s Balzac, of J. Pierpont Morgan, Esq.), Joseph T. Keiley, George H. Seeley, Clarence H. White (« Winter Landscape », « The Orchard »), Gertrude Käsebier, Frank Eugene (his portrait of Alfred Stieglitz, « Adam and Eve »), J. Craig Annan, Alvin Langdon Coburn (portrait of Bernard Shaw, « Notre Dame », « The Bridge, Venice »), Heinrich Kühn, Adolf De Meyer, Paul Strand (his studies of New York), and many others.
Founded in 1902 by Stieglitz, Photo-Secession exhibited the work of its members throughout the world, published Camera Work (from 1903 to 1917), certainly the most influential artistic periodical of its time, and opened the « 291 » gallery on Fifth Avenue. « 291 » exhibited the work of American and European photographers, painters and sculptors. Robert Doty, formerly on the staff of the George Eastman House, traces the evolution of this group, the importance of Alfred Stieglitz to this movement, and its connections not only to photography, but to the broad stream of art. Stieglitz, Eduard Steichen and the other members of the Photo-Secession accomplished more than a recognition of photography as a distinctive medium of individual and artistic expression. They created a revolution. This book shows you the revolution and explains its meaning and importance.
Expanded (1978) republication of original (1960) edition. 91 illustrations. Foreword by Beaumont Newhall. Bibliography. Exhibition schedule at « 291 ». List of members of the Photo-Secession. (…)"Note de contenu : Foreword (p.3)
Acknowledgments (p.5)
I. Introduction (p.9)
II. The Background (p.11)
III. Stieglitz and American Photography (p.17)
IV. The Photo-Secession (p.28)
V. The Little Galleries (p.38)
VI. The Dresden and Buffalo Exhibitions (p.51)
VII. The New Art (p.58)
Portfolio (p.65)
Notes to the Text (p.134)
Selected Bibliography (p.135)
Exhibition Schedule (p.137)
Members of the Photo-Secession (p.140)Photo-Secession : Stieglitz and the fine-art movement in photography [texte imprimé] / Robert Doty, Auteur ; Beaumont Newhall, Auteur . - New York : Dover Publications, Inc, 1978 . - 1 vol. (140 p.) : Ill. en noir et blanc / 91 ill. ; 20,5 x 27,8 cm + ISBN : 0-486-23588-2.
Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente l’histoire du mouvement américain de la Photo-Sécession initié par Alfred Stieglitz. L’auteur analyse l’évolution de ce mouvement qui révolutionna la photographie américaine, et en étudie les principes ainsi que les rapports qu’il a entretenus avec l’histoire de la photographie et de l’art moderne. Le livre présente une galerie d’images réalisées par différents photographes majeurs de ce mouvement, laquelle a été complétée par un certain nombre de photographies pour cette édition de 1978. La fin du livre présente également un historique des expositions de la galerie 291 de New-York, vitrine incontournable des artistes de la Photo-Secession.
Langues : Anglais
Mots-clés : Dover Publications, Ink Robert Doty Beaumont Newhall Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Art de la photographie Histoire de l’art Art moderne Art nouveau Photo-Secession Pictorialisme Peinture Photographie pictorialiste Photographie en Amérique Photographe américain Photographie minimaliste Eduard Steichen Frank Eugene David Octavius Hill Julia Margaret Cameron Alfred Stieglitz Robert Demachy Clarence H. White Gertrude Käsebier Alvin Langdon Coburn Paul Strand Robert Adamson Alice Boughton F. Benedict Herzog Annie W. Brigman Joseph T. Keiley Sarah C. Sears George H. Seeley Hugo Henneberg Frederick H. Evans J. Craig Annan Harry C. Rubincam George Davison Theodor Hofmeister Oscar Hofmeister Heinrich Kühn George Bernard Shaw Paul B. Haviland Adolf De Meyer Marius De Zayas Auguste Rodin Henri Matisse Picasso John Martin Gordon Craig Portrait Portrait de groupe Visage Nu Mise en scène Scène de vie Paysage Nature Atmosphère Ville Architecture Bâtiment Rue New-York Chemin de fer Industrialisation Lumière Jeux de lumière Résumé : 4ème de couverture : "In March 1902 an exhibition of photographs by 31 prominent photographers was held at the National Arts Club in New York. Here were landscapes breathing atmosphere and light, mysterious allegorical figure studies, picturesque genre studies and true portraits which put life and character into their subjects. Alfred Stieglitz, who put the show together, entitled it "American Pictorial Photography, arranged by « The Photo-Secession »". It was the first large-scale manifestation of photographs as a fine art seen in New York, and it gave birth to the new revolutionary movement in American photography.
The text and the 91 superb illustrations in this book describe the background, the origin, and the work of the Photo-Secession, and the relation of this extraordinary movement to the history of photography and modern art. For this edition, the section devoted to the work of the Photo-Secessionists has been greatly expanded. The book now contains some of the finest and most famous photographs by such artists as Stieglitz (« The Flatiron-Evening », « The Steerage », « The City of Ambition », etc.), Steichen (his portraits of Rodin, of Rodin’s Balzac, of J. Pierpont Morgan, Esq.), Joseph T. Keiley, George H. Seeley, Clarence H. White (« Winter Landscape », « The Orchard »), Gertrude Käsebier, Frank Eugene (his portrait of Alfred Stieglitz, « Adam and Eve »), J. Craig Annan, Alvin Langdon Coburn (portrait of Bernard Shaw, « Notre Dame », « The Bridge, Venice »), Heinrich Kühn, Adolf De Meyer, Paul Strand (his studies of New York), and many others.
Founded in 1902 by Stieglitz, Photo-Secession exhibited the work of its members throughout the world, published Camera Work (from 1903 to 1917), certainly the most influential artistic periodical of its time, and opened the « 291 » gallery on Fifth Avenue. « 291 » exhibited the work of American and European photographers, painters and sculptors. Robert Doty, formerly on the staff of the George Eastman House, traces the evolution of this group, the importance of Alfred Stieglitz to this movement, and its connections not only to photography, but to the broad stream of art. Stieglitz, Eduard Steichen and the other members of the Photo-Secession accomplished more than a recognition of photography as a distinctive medium of individual and artistic expression. They created a revolution. This book shows you the revolution and explains its meaning and importance.
Expanded (1978) republication of original (1960) edition. 91 illustrations. Foreword by Beaumont Newhall. Bibliography. Exhibition schedule at « 291 ». List of members of the Photo-Secession. (…)"Note de contenu : Foreword (p.3)
Acknowledgments (p.5)
I. Introduction (p.9)
II. The Background (p.11)
III. Stieglitz and American Photography (p.17)
IV. The Photo-Secession (p.28)
V. The Little Galleries (p.38)
VI. The Dresden and Buffalo Exhibitions (p.51)
VII. The New Art (p.58)
Portfolio (p.65)
Notes to the Text (p.134)
Selected Bibliography (p.135)
Exhibition Schedule (p.137)
Members of the Photo-Secession (p.140)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02112 Dépôt CH - DOT - Photo-Secession Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
The Creative Growth Book / Tom di Maria
Titre : The Creative Growth Book : From the Outside to the Inside : Artists with Disabilities Today Type de document : texte imprimé Auteurs : Tom di Maria, Directeur artistique ; Matthew Higgs, Auteur ; David Byrne, Auteur ; Matt Haber, Auteur ; Adam Reed Rozan, Auteur ; Lucienne Peiry, Auteur ; Claire Daigle, Auteur ; Joyce Scott, Auteur Editeur : Milan : 5 continents Année de publication : 2015 Importance : 1 vol. (208 p.) Présentation : ill. en coul Format : 20 x 26 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-88-7439-726-6 Note générale : Cet ouvrage, paru à l’occasion des quarante années d’existence de Creative Growth à Oakland (en Californie), revient sur l’histoire de ce centre d’art à travers des témoignages de personnes invitées (collectionneurs, artistes, historiens de l’art, …). Le livre présente ainsi des œuvres des artistes du centre et propose, par une mise en regard avec les débuts de Creative Growth, une réflexion sur l’évolution de la reconnaissance artistique des personnes handicapées. Langues : Anglais Catégories : Arts plastiques. Ateliers par pays. Mots-clés : creative growth nannette schneider richard berger céramiques bruce howell lionel roundrtee daniel hamilton robert holt william lowe bill roam marc pandone aurie ramirez tom di maria darlena harris donald paterson darlene walker paul harris vernon harris cedric johnson florence ludins-katz john roszak dr elias katz anna goetsch john jacobsen kern woffinden jenny raven larry linker janice maul rene kish joan brown cathy malven eva brown stella drodriguez mario baca shirley bretz george kellog dwight mackintosh george wilson ron veasey cathy sampson veronica delaveau joe mozee michael mansfield merlin antoine donald mitchell richard tyler dana daniels nalan feraidoon squeak cirnwath cassavettes gina haney terri bowden stanley bramlette juan aguilera michael hall gail lewis kathleen henderson veronica rojas dan miller feraidon nalan charles nagles laura pierce robert lauricella ed gaskell dinah shapiro john martin claude mcclure barbara mealy lance rivers early raydell lolita triplette:george wilson william scott larry rudolph andrea leber carl hendrickson camille holvoet dan hamilton anthony eng judith scott gerone spruill nelson tygart saephan faychen maxwell quesada gloria gonzalez paul gee j. ferrel susan brinkley kim clark william tyler jay daley ed walters ricardo gaitan franna lusson olga bielma aquarelle maureen clay kerry damianakes merritt wallace ray vickers luis aguilera carlos fernandez charles esseltine allan lofberg ying gee zhou zina hall sara lankutis classie roier jorge gomez susan janow marc jacobs john mullins barry regan sherie ardanas john hiltunen erin punzel susan janowvalerie tribble ruth stafford monica valentine chuck nagle christine szeto alex beltran james davis alice wong lauren dare feutres crayons de couleur crayon graphite peinture à la gouache peinture à l'acrylique technique mixte sculptures estampes collages pastels monotype art textile encre assemblage bois Art Brut, Art Outsider, Art Asilaire, Folk Art Arts plastiques. Ateliers par pays. The Creative Growth Book : From the Outside to the Inside : Artists with Disabilities Today [texte imprimé] / Tom di Maria, Directeur artistique ; Matthew Higgs, Auteur ; David Byrne, Auteur ; Matt Haber, Auteur ; Adam Reed Rozan, Auteur ; Lucienne Peiry, Auteur ; Claire Daigle, Auteur ; Joyce Scott, Auteur . - Milan : 5 continents, 2015 . - 1 vol. (208 p.) : ill. en coul ; 20 x 26 cm.
ISBN : 978-88-7439-726-6
Cet ouvrage, paru à l’occasion des quarante années d’existence de Creative Growth à Oakland (en Californie), revient sur l’histoire de ce centre d’art à travers des témoignages de personnes invitées (collectionneurs, artistes, historiens de l’art, …). Le livre présente ainsi des œuvres des artistes du centre et propose, par une mise en regard avec les débuts de Creative Growth, une réflexion sur l’évolution de la reconnaissance artistique des personnes handicapées.
Langues : Anglais
Catégories : Arts plastiques. Ateliers par pays. Mots-clés : creative growth nannette schneider richard berger céramiques bruce howell lionel roundrtee daniel hamilton robert holt william lowe bill roam marc pandone aurie ramirez tom di maria darlena harris donald paterson darlene walker paul harris vernon harris cedric johnson florence ludins-katz john roszak dr elias katz anna goetsch john jacobsen kern woffinden jenny raven larry linker janice maul rene kish joan brown cathy malven eva brown stella drodriguez mario baca shirley bretz george kellog dwight mackintosh george wilson ron veasey cathy sampson veronica delaveau joe mozee michael mansfield merlin antoine donald mitchell richard tyler dana daniels nalan feraidoon squeak cirnwath cassavettes gina haney terri bowden stanley bramlette juan aguilera michael hall gail lewis kathleen henderson veronica rojas dan miller feraidon nalan charles nagles laura pierce robert lauricella ed gaskell dinah shapiro john martin claude mcclure barbara mealy lance rivers early raydell lolita triplette:george wilson william scott larry rudolph andrea leber carl hendrickson camille holvoet dan hamilton anthony eng judith scott gerone spruill nelson tygart saephan faychen maxwell quesada gloria gonzalez paul gee j. ferrel susan brinkley kim clark william tyler jay daley ed walters ricardo gaitan franna lusson olga bielma aquarelle maureen clay kerry damianakes merritt wallace ray vickers luis aguilera carlos fernandez charles esseltine allan lofberg ying gee zhou zina hall sara lankutis classie roier jorge gomez susan janow marc jacobs john mullins barry regan sherie ardanas john hiltunen erin punzel susan janowvalerie tribble ruth stafford monica valentine chuck nagle christine szeto alex beltran james davis alice wong lauren dare feutres crayons de couleur crayon graphite peinture à la gouache peinture à l'acrylique technique mixte sculptures estampes collages pastels monotype art textile encre assemblage bois Art Brut, Art Outsider, Art Asilaire, Folk Art Arts plastiques. Ateliers par pays. Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH01216 10-US-GRO T Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 10 - Ateliers et organismes (par pays) Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !