Des services pour PMB
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... |
Résultat de la recherche
6 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Frederick H. Evans'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Interroger des sources externes
Photo-Secession / Robert Doty
Titre : Photo-Secession : Stieglitz and the fine-art movement in photography Type de document : texte imprimé Auteurs : Robert Doty, Auteur ; Beaumont Newhall, Auteur Editeur : New York : Dover Publications, Inc Année de publication : 1978 Importance : 1 vol. (140 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc / 91 ill. Format : 20,5 x 27,8 cm Accompagnement : ISBN : 0-486-23588-2 Note générale : Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente l’histoire du mouvement américain de la Photo-Sécession initié par Alfred Stieglitz. L’auteur analyse l’évolution de ce mouvement qui révolutionna la photographie américaine, et en étudie les principes ainsi que les rapports qu’il a entretenus avec l’histoire de la photographie et de l’art moderne. Le livre présente une galerie d’images réalisées par différents photographes majeurs de ce mouvement, laquelle a été complétée par un certain nombre de photographies pour cette édition de 1978. La fin du livre présente également un historique des expositions de la galerie 291 de New-York, vitrine incontournable des artistes de la Photo-Secession. Langues : Anglais Mots-clés : Dover Publications, Ink Robert Doty Beaumont Newhall Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Art de la photographie Histoire de l’art Art moderne Art nouveau Photo-Secession Pictorialisme Peinture Photographie pictorialiste Photographie en Amérique Photographe américain Photographie minimaliste Eduard Steichen Frank Eugene David Octavius Hill Julia Margaret Cameron Alfred Stieglitz Robert Demachy Clarence H. White Gertrude Käsebier Alvin Langdon Coburn Paul Strand Robert Adamson Alice Boughton F. Benedict Herzog Annie W. Brigman Joseph T. Keiley Sarah C. Sears George H. Seeley Hugo Henneberg Frederick H. Evans J. Craig Annan Harry C. Rubincam George Davison Theodor Hofmeister Oscar Hofmeister Heinrich Kühn George Bernard Shaw Paul B. Haviland Adolf De Meyer Marius De Zayas Auguste Rodin Henri Matisse Picasso John Martin Gordon Craig Portrait Portrait de groupe Visage Nu Mise en scène Scène de vie Paysage Nature Atmosphère Ville Architecture Bâtiment Rue New-York Chemin de fer Industrialisation Lumière Jeux de lumière Résumé : 4ème de couverture : "In March 1902 an exhibition of photographs by 31 prominent photographers was held at the National Arts Club in New York. Here were landscapes breathing atmosphere and light, mysterious allegorical figure studies, picturesque genre studies and true portraits which put life and character into their subjects. Alfred Stieglitz, who put the show together, entitled it "American Pictorial Photography, arranged by « The Photo-Secession »". It was the first large-scale manifestation of photographs as a fine art seen in New York, and it gave birth to the new revolutionary movement in American photography.
The text and the 91 superb illustrations in this book describe the background, the origin, and the work of the Photo-Secession, and the relation of this extraordinary movement to the history of photography and modern art. For this edition, the section devoted to the work of the Photo-Secessionists has been greatly expanded. The book now contains some of the finest and most famous photographs by such artists as Stieglitz (« The Flatiron-Evening », « The Steerage », « The City of Ambition », etc.), Steichen (his portraits of Rodin, of Rodin’s Balzac, of J. Pierpont Morgan, Esq.), Joseph T. Keiley, George H. Seeley, Clarence H. White (« Winter Landscape », « The Orchard »), Gertrude Käsebier, Frank Eugene (his portrait of Alfred Stieglitz, « Adam and Eve »), J. Craig Annan, Alvin Langdon Coburn (portrait of Bernard Shaw, « Notre Dame », « The Bridge, Venice »), Heinrich Kühn, Adolf De Meyer, Paul Strand (his studies of New York), and many others.
Founded in 1902 by Stieglitz, Photo-Secession exhibited the work of its members throughout the world, published Camera Work (from 1903 to 1917), certainly the most influential artistic periodical of its time, and opened the « 291 » gallery on Fifth Avenue. « 291 » exhibited the work of American and European photographers, painters and sculptors. Robert Doty, formerly on the staff of the George Eastman House, traces the evolution of this group, the importance of Alfred Stieglitz to this movement, and its connections not only to photography, but to the broad stream of art. Stieglitz, Eduard Steichen and the other members of the Photo-Secession accomplished more than a recognition of photography as a distinctive medium of individual and artistic expression. They created a revolution. This book shows you the revolution and explains its meaning and importance.
Expanded (1978) republication of original (1960) edition. 91 illustrations. Foreword by Beaumont Newhall. Bibliography. Exhibition schedule at « 291 ». List of members of the Photo-Secession. (…)"Note de contenu : Foreword (p.3)
Acknowledgments (p.5)
I. Introduction (p.9)
II. The Background (p.11)
III. Stieglitz and American Photography (p.17)
IV. The Photo-Secession (p.28)
V. The Little Galleries (p.38)
VI. The Dresden and Buffalo Exhibitions (p.51)
VII. The New Art (p.58)
Portfolio (p.65)
Notes to the Text (p.134)
Selected Bibliography (p.135)
Exhibition Schedule (p.137)
Members of the Photo-Secession (p.140)Photo-Secession : Stieglitz and the fine-art movement in photography [texte imprimé] / Robert Doty, Auteur ; Beaumont Newhall, Auteur . - New York : Dover Publications, Inc, 1978 . - 1 vol. (140 p.) : Ill. en noir et blanc / 91 ill. ; 20,5 x 27,8 cm + ISBN : 0-486-23588-2.
Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente l’histoire du mouvement américain de la Photo-Sécession initié par Alfred Stieglitz. L’auteur analyse l’évolution de ce mouvement qui révolutionna la photographie américaine, et en étudie les principes ainsi que les rapports qu’il a entretenus avec l’histoire de la photographie et de l’art moderne. Le livre présente une galerie d’images réalisées par différents photographes majeurs de ce mouvement, laquelle a été complétée par un certain nombre de photographies pour cette édition de 1978. La fin du livre présente également un historique des expositions de la galerie 291 de New-York, vitrine incontournable des artistes de la Photo-Secession.
Langues : Anglais
Mots-clés : Dover Publications, Ink Robert Doty Beaumont Newhall Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Art de la photographie Histoire de l’art Art moderne Art nouveau Photo-Secession Pictorialisme Peinture Photographie pictorialiste Photographie en Amérique Photographe américain Photographie minimaliste Eduard Steichen Frank Eugene David Octavius Hill Julia Margaret Cameron Alfred Stieglitz Robert Demachy Clarence H. White Gertrude Käsebier Alvin Langdon Coburn Paul Strand Robert Adamson Alice Boughton F. Benedict Herzog Annie W. Brigman Joseph T. Keiley Sarah C. Sears George H. Seeley Hugo Henneberg Frederick H. Evans J. Craig Annan Harry C. Rubincam George Davison Theodor Hofmeister Oscar Hofmeister Heinrich Kühn George Bernard Shaw Paul B. Haviland Adolf De Meyer Marius De Zayas Auguste Rodin Henri Matisse Picasso John Martin Gordon Craig Portrait Portrait de groupe Visage Nu Mise en scène Scène de vie Paysage Nature Atmosphère Ville Architecture Bâtiment Rue New-York Chemin de fer Industrialisation Lumière Jeux de lumière Résumé : 4ème de couverture : "In March 1902 an exhibition of photographs by 31 prominent photographers was held at the National Arts Club in New York. Here were landscapes breathing atmosphere and light, mysterious allegorical figure studies, picturesque genre studies and true portraits which put life and character into their subjects. Alfred Stieglitz, who put the show together, entitled it "American Pictorial Photography, arranged by « The Photo-Secession »". It was the first large-scale manifestation of photographs as a fine art seen in New York, and it gave birth to the new revolutionary movement in American photography.
The text and the 91 superb illustrations in this book describe the background, the origin, and the work of the Photo-Secession, and the relation of this extraordinary movement to the history of photography and modern art. For this edition, the section devoted to the work of the Photo-Secessionists has been greatly expanded. The book now contains some of the finest and most famous photographs by such artists as Stieglitz (« The Flatiron-Evening », « The Steerage », « The City of Ambition », etc.), Steichen (his portraits of Rodin, of Rodin’s Balzac, of J. Pierpont Morgan, Esq.), Joseph T. Keiley, George H. Seeley, Clarence H. White (« Winter Landscape », « The Orchard »), Gertrude Käsebier, Frank Eugene (his portrait of Alfred Stieglitz, « Adam and Eve »), J. Craig Annan, Alvin Langdon Coburn (portrait of Bernard Shaw, « Notre Dame », « The Bridge, Venice »), Heinrich Kühn, Adolf De Meyer, Paul Strand (his studies of New York), and many others.
Founded in 1902 by Stieglitz, Photo-Secession exhibited the work of its members throughout the world, published Camera Work (from 1903 to 1917), certainly the most influential artistic periodical of its time, and opened the « 291 » gallery on Fifth Avenue. « 291 » exhibited the work of American and European photographers, painters and sculptors. Robert Doty, formerly on the staff of the George Eastman House, traces the evolution of this group, the importance of Alfred Stieglitz to this movement, and its connections not only to photography, but to the broad stream of art. Stieglitz, Eduard Steichen and the other members of the Photo-Secession accomplished more than a recognition of photography as a distinctive medium of individual and artistic expression. They created a revolution. This book shows you the revolution and explains its meaning and importance.
Expanded (1978) republication of original (1960) edition. 91 illustrations. Foreword by Beaumont Newhall. Bibliography. Exhibition schedule at « 291 ». List of members of the Photo-Secession. (…)"Note de contenu : Foreword (p.3)
Acknowledgments (p.5)
I. Introduction (p.9)
II. The Background (p.11)
III. Stieglitz and American Photography (p.17)
IV. The Photo-Secession (p.28)
V. The Little Galleries (p.38)
VI. The Dresden and Buffalo Exhibitions (p.51)
VII. The New Art (p.58)
Portfolio (p.65)
Notes to the Text (p.134)
Selected Bibliography (p.135)
Exhibition Schedule (p.137)
Members of the Photo-Secession (p.140)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02112 Dépôt CH - DOT - Photo-Secession Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
Photography : Essays & Images / Beaumont Newhall
Titre : Photography : Essays & Images : Illustrated Readings in the History of Photography Type de document : texte imprimé Auteurs : Beaumont Newhall, Editeur commercial Editeur : New York : The Museum of Modern Art Année de publication : 1980 Importance : 1 vol. (328 p.) Présentation : 190 ill. en noir et blanc Format : 20,9 x 28,7 cm Accompagnement : ISBN : 0-87070-387-0 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage de Beaumont Newhall retrace l’histoire de la photographie à travers les mots de nombreuses personnalités (scientifiques, philosophes, artistes, photographes, innovateurs, …). Le livre recueille plus précisément des essais, allant des paroles de Tiphaigne de la Roche au 18ème siècle à celles de Walker Evans dans les années 70. Ces essais (critiques, articles de presse, écrits sur l’une ou l’autre invention, …) dressent un portrait des évolutions techniques et artistiques de la photographie, lesquelles sont mises en regard des différents contextes historiques. Beaumont Newhall offre une véritable « autobiographie » de l’histoire de ce médium, renforcée par une sélection de 190 illustrations et photographies. Langues : Anglais Mots-clés : The Museum of Modern Art Beaumont Newhall Littérature Histoire de la photographie Photographie Essai Essai littéraire Critique Article Article de presse Interview Parole Scientifique Philosophe Innovateur Visionnaire Artiste Photographe Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Photographie en Amérique Tiphaigne de la Roche Thomas Wedgwood Humphry Davy William Henry Fox Talbot Albert Sands Southworth George Alfred Townsend Frederick Scott Archer Stéréoscope Stéréogramme Oliver Wendell Holmes William J. Newton Elizabeth Eastlake George Frederick Pollock Oscar Gustav Rejlander Henry Peach Robinson Nadar Philippe Burty Charles Baudelaire Francis Frith Edward L. Wilson Julia Margaret Cameron Eadweard Muybridge Richard Leach Maddox Alexander Black Jacob A. Riis Jeux de lumière Lumière Peter Henry Emerson Art pictorialiste Pictorialisme Alfred Stieglitz Photo-Secession Eduard Steichen Ernst Juhl Frederick H. Evans Sadakichi Hartmann Dixon Scott Alvin Langdon Coburn Paul Rosenfeld Paul Strand Edward Weston Man Ray Robert Desnos Fernand Léger Le Nouveau Réalisme Eugène Atget Bérénice Abbott László Moholy-Nagy John Paul Edwards Ansel Adams Dorothea Lange Photojournalisme Felix H. Man Stefan Lorant Brassaï Nancy Newhall Henri Cartier-Bresson William Eugene Smith Arthur Goldsmith Aaron Siskind Minor White Walker Evans Résumé : Jaquette : "This handsomely illustrated volume presents a fascinating pictorial and literary experience, bringing to life through their own words – and photographs – the scientists, artists, philosophers, innovators, and entrepreneurs who in the last century and a half have formulated a new art and a new era of communication.
Beaumont Newhall calls this book « an autobiography of the art of photography, written by some of the men and women who by their inventive genius, their scientific skill, and their artistic sensibility have forged a technique into a vital visual medium. We have allowed them to speak to us directly, without condensing, excerpting, or otherwise editing their words, so that the volume may be both an authentic source book for students of the history of photography as an art and a narrative for the general reader. »
Mr. Newhall has chosen 190 photographs to illustrate the reports, critiscism, and points of view expressed by the writers of the « autobiography », many from the photographic archive of The Museum of Modern Art, others from collections throughout the world. He also provides brief introductory comments to place each selection in historical context. Photographs and text are carefully integrated.
The selections in this volume include first-person accounts of the inventions of the basic photographic techniques ; newspaper reports of the discovery of the daguerreotype and of the early photographic exhibitions ; criticism by Baudelaire, Léger, Moholy-Nagy ; personal statements by Stieglitz, Steichen, Strand, Lange, Adams, Weston, Evans, and others. This basic source material, presented at length and accompanied by relevant photographs, provides a rich background for the chronological history of the medium so masterfully presented by Mr. Newhall in his classic work, The History of Photography."Photography : Essays & Images : Illustrated Readings in the History of Photography [texte imprimé] / Beaumont Newhall, Editeur commercial . - New York : The Museum of Modern Art, 1980 . - 1 vol. (328 p.) : 190 ill. en noir et blanc ; 20,9 x 28,7 cm + ISBN : 0-87070-387-0.
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage de Beaumont Newhall retrace l’histoire de la photographie à travers les mots de nombreuses personnalités (scientifiques, philosophes, artistes, photographes, innovateurs, …). Le livre recueille plus précisément des essais, allant des paroles de Tiphaigne de la Roche au 18ème siècle à celles de Walker Evans dans les années 70. Ces essais (critiques, articles de presse, écrits sur l’une ou l’autre invention, …) dressent un portrait des évolutions techniques et artistiques de la photographie, lesquelles sont mises en regard des différents contextes historiques. Beaumont Newhall offre une véritable « autobiographie » de l’histoire de ce médium, renforcée par une sélection de 190 illustrations et photographies.
Langues : Anglais
Mots-clés : The Museum of Modern Art Beaumont Newhall Littérature Histoire de la photographie Photographie Essai Essai littéraire Critique Article Article de presse Interview Parole Scientifique Philosophe Innovateur Visionnaire Artiste Photographe Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Photographie en Amérique Tiphaigne de la Roche Thomas Wedgwood Humphry Davy William Henry Fox Talbot Albert Sands Southworth George Alfred Townsend Frederick Scott Archer Stéréoscope Stéréogramme Oliver Wendell Holmes William J. Newton Elizabeth Eastlake George Frederick Pollock Oscar Gustav Rejlander Henry Peach Robinson Nadar Philippe Burty Charles Baudelaire Francis Frith Edward L. Wilson Julia Margaret Cameron Eadweard Muybridge Richard Leach Maddox Alexander Black Jacob A. Riis Jeux de lumière Lumière Peter Henry Emerson Art pictorialiste Pictorialisme Alfred Stieglitz Photo-Secession Eduard Steichen Ernst Juhl Frederick H. Evans Sadakichi Hartmann Dixon Scott Alvin Langdon Coburn Paul Rosenfeld Paul Strand Edward Weston Man Ray Robert Desnos Fernand Léger Le Nouveau Réalisme Eugène Atget Bérénice Abbott László Moholy-Nagy John Paul Edwards Ansel Adams Dorothea Lange Photojournalisme Felix H. Man Stefan Lorant Brassaï Nancy Newhall Henri Cartier-Bresson William Eugene Smith Arthur Goldsmith Aaron Siskind Minor White Walker Evans Résumé : Jaquette : "This handsomely illustrated volume presents a fascinating pictorial and literary experience, bringing to life through their own words – and photographs – the scientists, artists, philosophers, innovators, and entrepreneurs who in the last century and a half have formulated a new art and a new era of communication.
Beaumont Newhall calls this book « an autobiography of the art of photography, written by some of the men and women who by their inventive genius, their scientific skill, and their artistic sensibility have forged a technique into a vital visual medium. We have allowed them to speak to us directly, without condensing, excerpting, or otherwise editing their words, so that the volume may be both an authentic source book for students of the history of photography as an art and a narrative for the general reader. »
Mr. Newhall has chosen 190 photographs to illustrate the reports, critiscism, and points of view expressed by the writers of the « autobiography », many from the photographic archive of The Museum of Modern Art, others from collections throughout the world. He also provides brief introductory comments to place each selection in historical context. Photographs and text are carefully integrated.
The selections in this volume include first-person accounts of the inventions of the basic photographic techniques ; newspaper reports of the discovery of the daguerreotype and of the early photographic exhibitions ; criticism by Baudelaire, Léger, Moholy-Nagy ; personal statements by Stieglitz, Steichen, Strand, Lange, Adams, Weston, Evans, and others. This basic source material, presented at length and accompanied by relevant photographs, provides a rich background for the chronological history of the medium so masterfully presented by Mr. Newhall in his classic work, The History of Photography."Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02126 Dépôt CH - NEW - Photo. Essays. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum M.2.5 Photographie Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
The history of photography / Beaumont Newhall
Titre : The history of photography Autre titre : From 1839 to the present day. revised and enlarged edition. Type de document : texte imprimé Auteurs : Beaumont Newhall, Auteur Editeur : Londres : Secker & Warburg Année de publication : 1972 Importance : 1 vol. (216 p.) Présentation : 216 ill. en noir et blanc Format : 20,3 x 27,8 cm ISBN/ISSN/EAN : 436 30641 7 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage reprend la 4ème édition revue et améliorée du texte initialement paru dans le catalogue de l’exposition « Photography 1839-1937 » ayant eu lieu au Museum of Modern Art de New-York en 1937. Dans ce livre, Beaumont Newhall, historien de la photographie, retrace l’histoire de cette discipline depuis ses débuts jusqu’aux années 50. Il y relie l'évolution esthétique de l'art de la photographie à ses innovations techniques et illustre son étude en s'appuyant sur une galerie d’œuvres de maîtres photographes tels que William Henry Fox Talbot, Eugène Atget ou encore Henri Cartier-Bresson. Langues : Anglais Mots-clés : Beau-livre Photographie Histoire de la photographie Art de la photographie Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Procédé photographique Photographie moderne Photographie documentaire Photojournalisme Mouvement picturaliste Pictorialisme Photo-Sécession Photographie naturaliste Mouvement Courant Abstraction Forme Portrait Sciences Berenice Abbott Ansel Adams Antony Samuel Adam-Salomon Frederick Scott Archer Eugène Atget Richard Avedon George N. Barnard Hippolyte Bayard Alexander Black Louis Désiré Blanquart-Evrard Margaret Bourke-White Mathew B. Brady Anton Giulio Bragaglia Brassaï Harry M. Callahan Julia Margaret Cameron Robert Capa Lewis Carroll Henri Cartier-Bresson Alvin Langdon Coburn James A. Cutting Louis Daguerre Hilaire Germain Edgar Degas André Adolphe Eugène Disdéri Charles Lutwidge Dodgson Maxime Du Camp Louis Ducos du Hauron David Douglas Duncan Thomas Eakins George Eastman Harold E. Edgerton Alfred Eisenstaedt Eliot Elisofon Peter Henry Emerson Frederick H. Evans Walker Evans Roger Fenton Rudolf Fischer Hippolyte Louis Fizeau Robert Frank Alexander Gardner Ernst Haas Philippe Halsman John Frederick William Herschel David Octavius Hill Robert Adamson Levi L. Hill Victor Hugo William Henry Jackson John Joly Yousuf Karsh Thomas Keith André Kertész Edwin H. Land Dorothea Lange Jacques Henri Lartigue Henry Le Secq Gabriel Lippmann Louis Lumière George Platt Lynes Leonard McCombe Leopold Mannes Leopold Godowsky Etienne Jules Marey James Clerk Maxwell Charles Edward Kenneth Mees Henry Beaufoy Merlin László Moholy-Nagy Barbara Morgan Eadweard Muybridge Nadar Peter Neff Charles Nègres Arnold Newman Nicéphore Niepce Claude Félix Abel Niépce de Saint-Victor Timothy H. O’Sullivan Irving Penn Pierre Petit Josef Petzval Eliot Porter Man Ray Oscar G. Rejlander Albert Renger-Patzsch Jacob A. Riis Henry Peach Robinson Arthur Rothstein Andrew Joseph Russell Erich Salomon Johann Heinrich Schulze Charles Sheeler Aaron Siskind William Eugene Smith Charles Piazzi Smyth Albert Sands Southworth Josiah Johnson Hawes Edward Steichen Otto Steinert Alfred Stieglitz Paul Strand William Henry Fox Talbot John Thomson Auguste Vacquerie Hermann Wilhelm Vogel Adam Clark Vroman Edouard Vuillard Tom Wedgwood Weegee Brett Weston Edward Weston Clarence Hudson White Minor White George Washington Emile Zola Résumé : 4ème de couverture : "THE HISTORY OF PHOTOGRAPHY has long been recognized as a classic contribution to the study of the art of photography. Beaumont Newhall has achieved the most sensitive and thorough history of the medium, revealed through the eyes of those photographers who have shaped our vision and the understanding of our society through photography. Using more than two hundred illustrations of works by major photographers such as Hill and Adamson, O’Sullivan, Cameron, Atget, Emerson, Stieglitz, Weston, Adams, Lange, and Evans, the author presents a fascinating, comprehensive study of the significant trends and developments in the medium since the first photographs in 1839." Note de contenu : 1. The elusive image (p.11)
2. The mirror with a memory (p.17)
3. Prints from paper (p.31)
4. Portraits for the million (p.47)
5. Pictorial effect (p.59)
6. The faithful witness (p.67)
7. The conquest of action (p.83)
8. Photography as an art (p.97)
9. Straight photography (p.111)
10. Documentary (p.135)
11. Instant vision (p.153)
12. The quest for form (p.161)
13. For the printed page (p.175)
14. In color (p.191)
15. Recent trends (p.195)
Notes (p.202)
Bibliography (p.205)
Index (p.212)The history of photography ; From 1839 to the present day. revised and enlarged edition. [texte imprimé] / Beaumont Newhall, Auteur . - Londres : Secker & Warburg, 1972 . - 1 vol. (216 p.) : 216 ill. en noir et blanc ; 20,3 x 27,8 cm.
ISSN : 436 30641 7
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage reprend la 4ème édition revue et améliorée du texte initialement paru dans le catalogue de l’exposition « Photography 1839-1937 » ayant eu lieu au Museum of Modern Art de New-York en 1937. Dans ce livre, Beaumont Newhall, historien de la photographie, retrace l’histoire de cette discipline depuis ses débuts jusqu’aux années 50. Il y relie l'évolution esthétique de l'art de la photographie à ses innovations techniques et illustre son étude en s'appuyant sur une galerie d’œuvres de maîtres photographes tels que William Henry Fox Talbot, Eugène Atget ou encore Henri Cartier-Bresson.
Langues : AnglaisRéservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02121 Dépôt CH - NEW - History Photo. Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
One Hundred Years of photographic history / Collectif
Titre : One Hundred Years of photographic history : Essays in honor of Beaumont Newhall Type de document : texte imprimé Auteurs : Collectif, Auteur Editeur : Van Deren Coke Année de publication : 1975 Importance : 1 vol. (188 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc Format : 22,2 x 28,7 cm Accompagnement : ISBN : 0-8263-0344-7 Note générale : Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente une série d’essais critiques et analytiques réalisés par 21 personnalités liées au monde de la photographie (photographes, historiens de la photographies, collectionneurs et conservateurs). Ces essais tentent de dresser un portrait de l’évolution esthétique et technique de la photographie sur plus d’un siècle, à travers l’étude de différents courants photographique et l’étude du travail artistique de plusieurs photographes majeurs tels que Julia Margaret Cameron ou Eugène Atget. Langues : Anglais Mots-clés : Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Evolution de la photographie Art de la photographie Vocabulaire photographique Art Histoire de l’art Cubisme Surréalisme Courant Mouvement Peinture Peinture du 17ème siècle Jean Adhémar Thomas Barrow James Borcoman Carl Chiarenza Van Deren Coke William C. Darrah Alan Fern Robert F. Forth Helmut Gernsheim Charles Harvard Gibbs-Smith André Jammes Jean A. Keim Fritz Kempe Jerald Maddox Katherine Michaelson Aaron Scharf Henrich Schwarz Henry Holmes Smith Robert Sobieszek John Szarkowski Minor White Beaumont Newhall Emile Zola Henri Cartier-Bresson Elliott Erwitt Duane Michals William Henry Fox Talbot Pieter de Hooch Hendrick van der Burch Jan Vermeer Emanuel de Witte Pieter Jansz George Washington Wilson Frederick H. Evans Adam Clark Vroman Henry W. Dick Paul Strand Francis Picabia Morton Schamberg Victor Regnault Carl Ferdinand Stelzner Hermann Biow Walter Breuning Emile Bieber Leonard Bieber Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister Rudolf Dührkoop Minya Diez-Dührkoop Charles Fuchs Carl Friedrich Höge Georg Koppmann Paul Wutcke Hans Breuer Angelo Rizzuto David Octavius Hill Max Ernst Etienne-Jules Marey Henry Selby Hele-Shaw Gianfrancesco Costa Georges Desmarées John Zoffany Jurrian Andriessen Louis Désiré Blanquart-Evrard Charles Nègre Adolphe-Eugène Disdéri Eugène Atget Julia Margaret Cameron Cuthbert Bede Robert Hunt Thomas Sutton Camera Obscura Résumé : Jaquette : "These essays, by twenty-one internationally known authorities in the field, cover many facets of the history of photography. The contributors - photographers, photographic historians, collectors, and curators – discuss both technical and aesthetic matters and examine the work of a variety of important photographers, from the delightful Victorian Julia Margaret Cameron to twentieth-century innovators such as Eugène Atget and Paul Strand.
Comparisons of schools of painters and photographers, essays by prominent photographic writers, examinations of early combination printing, stereographs, photomontage, and many other aspects of photographic history make this book a valuable contribution to a rapidly growing field.
The collection was assembled to honor Beaumont Newhall, preeminent photographic historian of our time. Illustrated with more than one hundred photographs, it will be useful and enjoyable to all readers interested in the growth of the art and science of photography."Note de contenu : List of Illustrations (vi)
Introduction : Beaumont Newhall (viii)
Émile Zola, Photographer (p.1)
Three Photographers and Their Books (p.7)
Notes on the Early Use of Combination Printing (p.15)
Notes on Aesthetic Relationships between Seventeenth-Century Dutch Painting and Nineteenth-Century Photography (p.19)
The Cubist Photographs of Paul Strand and Morton Schamberg (p.35)
Stereographs : A neglected Source of History of Photography (p.43)
Remarks toward an Ideal Museum of Photography (p.47)
On appreciation (p.53)
Cuthbert Bede, Robert Hunt, and Thomas Sutton (p.59)
Mrs. Julia Margaret Cameron, Victorian Photographer (p.69)
Victor Regnault, Calotypist (p.77)
Photomontage after World War I (p.83)
A Historical Sketch of Photography in Hamburg (p.91)
Photography as Folk Art (p.103)
The First Photographic Record of a Scientific Conference (p.109)
Max Ernst, Étienne Jules Marey, and the Poetry of Scientific Illustration (p.117)
An Eighteenth-Century English Poem on the Camera Obscura (p.127)
Models for Critics (p.139)
Photography and the Theory of Realism in the Second Empire : A Reexamination of a Relationship (p.145)
Atget’s Trees (p.161)
Silence of Seeing (p.169)
Index (p.175)One Hundred Years of photographic history : Essays in honor of Beaumont Newhall [texte imprimé] / Collectif, Auteur . - Etats-Unis : Van Deren Coke, 1975 . - 1 vol. (188 p.) : Ill. en noir et blanc ; 22,2 x 28,7 cm + ISBN : 0-8263-0344-7.
Beau-livre ; Histoire de la photographie. Cet ouvrage présente une série d’essais critiques et analytiques réalisés par 21 personnalités liées au monde de la photographie (photographes, historiens de la photographies, collectionneurs et conservateurs). Ces essais tentent de dresser un portrait de l’évolution esthétique et technique de la photographie sur plus d’un siècle, à travers l’étude de différents courants photographique et l’étude du travail artistique de plusieurs photographes majeurs tels que Julia Margaret Cameron ou Eugène Atget.
Langues : Anglais
Mots-clés : Photographie Histoire de la photographie Photographie moderne Evolution de la photographie Art de la photographie Vocabulaire photographique Art Histoire de l’art Cubisme Surréalisme Courant Mouvement Peinture Peinture du 17ème siècle Jean Adhémar Thomas Barrow James Borcoman Carl Chiarenza Van Deren Coke William C. Darrah Alan Fern Robert F. Forth Helmut Gernsheim Charles Harvard Gibbs-Smith André Jammes Jean A. Keim Fritz Kempe Jerald Maddox Katherine Michaelson Aaron Scharf Henrich Schwarz Henry Holmes Smith Robert Sobieszek John Szarkowski Minor White Beaumont Newhall Emile Zola Henri Cartier-Bresson Elliott Erwitt Duane Michals William Henry Fox Talbot Pieter de Hooch Hendrick van der Burch Jan Vermeer Emanuel de Witte Pieter Jansz George Washington Wilson Frederick H. Evans Adam Clark Vroman Henry W. Dick Paul Strand Francis Picabia Morton Schamberg Victor Regnault Carl Ferdinand Stelzner Hermann Biow Walter Breuning Emile Bieber Leonard Bieber Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister Rudolf Dührkoop Minya Diez-Dührkoop Charles Fuchs Carl Friedrich Höge Georg Koppmann Paul Wutcke Hans Breuer Angelo Rizzuto David Octavius Hill Max Ernst Etienne-Jules Marey Henry Selby Hele-Shaw Gianfrancesco Costa Georges Desmarées John Zoffany Jurrian Andriessen Louis Désiré Blanquart-Evrard Charles Nègre Adolphe-Eugène Disdéri Eugène Atget Julia Margaret Cameron Cuthbert Bede Robert Hunt Thomas Sutton Camera Obscura Résumé : Jaquette : "These essays, by twenty-one internationally known authorities in the field, cover many facets of the history of photography. The contributors - photographers, photographic historians, collectors, and curators – discuss both technical and aesthetic matters and examine the work of a variety of important photographers, from the delightful Victorian Julia Margaret Cameron to twentieth-century innovators such as Eugène Atget and Paul Strand.
Comparisons of schools of painters and photographers, essays by prominent photographic writers, examinations of early combination printing, stereographs, photomontage, and many other aspects of photographic history make this book a valuable contribution to a rapidly growing field.
The collection was assembled to honor Beaumont Newhall, preeminent photographic historian of our time. Illustrated with more than one hundred photographs, it will be useful and enjoyable to all readers interested in the growth of the art and science of photography."Note de contenu : List of Illustrations (vi)
Introduction : Beaumont Newhall (viii)
Émile Zola, Photographer (p.1)
Three Photographers and Their Books (p.7)
Notes on the Early Use of Combination Printing (p.15)
Notes on Aesthetic Relationships between Seventeenth-Century Dutch Painting and Nineteenth-Century Photography (p.19)
The Cubist Photographs of Paul Strand and Morton Schamberg (p.35)
Stereographs : A neglected Source of History of Photography (p.43)
Remarks toward an Ideal Museum of Photography (p.47)
On appreciation (p.53)
Cuthbert Bede, Robert Hunt, and Thomas Sutton (p.59)
Mrs. Julia Margaret Cameron, Victorian Photographer (p.69)
Victor Regnault, Calotypist (p.77)
Photomontage after World War I (p.83)
A Historical Sketch of Photography in Hamburg (p.91)
Photography as Folk Art (p.103)
The First Photographic Record of a Scientific Conference (p.109)
Max Ernst, Étienne Jules Marey, and the Poetry of Scientific Illustration (p.117)
An Eighteenth-Century English Poem on the Camera Obscura (p.127)
Models for Critics (p.139)
Photography and the Theory of Realism in the Second Empire : A Reexamination of a Relationship (p.145)
Atget’s Trees (p.161)
Silence of Seeing (p.169)
Index (p.175)Réservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02116 Dépôt CH - COL - Photo. History Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
La photographie d'art vers 1900 / Collectif
Titre : La photographie d'art vers 1900 Type de document : texte imprimé Auteurs : Collectif ; Margaret Harker, Auteur ; Pool Andries, Auteur ; Roger Coenen, Auteur Editeur : Crédit Communal de Belgique Année de publication : 1983 Importance : 1 vol. (288 p.) Présentation : Ill. en noir et blanc Format : 21,2 x 29,7 cm Note générale : Catalogue d'exposition. Au tournant du 19ème siècle, la photographie s’affranchit progressivement de ses aspects majoritairement fonctionnels et documentaires pour tendre vers une vision esthétique personelle à chaque photographe. Cet ouvrage, édité à l’occasion de l’exposition éponyme organisée par le Crédit Communal au Passage 44 à Bruxelles (6 mai – 3 juillet 1983), revient en premier lieu sur cette évolution artistique de la photographie. Il présente ensuite le catalogue d’exposition des différents photographes exposés représentatifs de ce mouvement photographique picturaliste. Les clichés pris par ces photographes sont issus de différents fonds d’archives photographiques européens tels que le Royal Photographic Society de Londres ou le Prentenkabinet de l’Université de Leyde aux Pays-Bas. Langues : Français Mots-clés : Crédit Communal de Belgique Exposition Catalogue d’exposition Photographie Histoire de la photographie Art de la photographie Evolution de la photographie Technique photographique Vocabulaire photographique Photographie moderne Photographie documentaire Mouvement picturaliste Pictorialisme Photo-Sécession Photographie naturaliste Impressionnisme Symbolisme Mouvement Courant Art Nouveau Peinture Avant-garde Henry Fox Talbot David Octavius Hill Henri Victor Regnault Hippolyte Bayard Louis Adolphe Humbert de Molard Charles Nègre Julien Valou de Villeneuve Nadar Franz Hanfstaengl Gustave Le Gray William Lake Price Roger Fenton Oscar Gustave Rejlander Henry Peach Robinson Hermann Wilhelm Vogel Gerd Völkerling Achille Quinet Julia Margareth Cameron Joseph Gale Alexandre Edouard Drains James Craig Annan Henri Berssenbrugge Anne W. Brigman Alvin Langdon Coburn Archibald Cochrane Edward Sheriff Curtis George Davison Fred Holland Day Robert Demachy Pierre Dubreuil Rudolf Eickemeyer Jr. Peter Henry Emerson Hugo Erfurth Frank Eugene Frederick H. Evans Edouard Hannon Hugo Henneberg Alfred Horsley Hinton Theodor Hofmeister Oskar Hofmeister John Dudley Johnston Gertrude Käsebier Alexander Keighley Heinrich Kühn René Le Bègue Gustave Marissiaux Adolf de Meyer Léonard Misonne Heinrich Wilhelm Müller E.J. Constant Puyo Edward Steichen Alfred Stieglitz Frank Meadow Sutcliffe Bernhard Troch Marcel Vanderkindere Hans Watzek Clarence H. White Berend Zweers Note de contenu : Avant-propos (par F. Narmon) (p.5)
Citations (p.7)
Introduction (par P. Andries) (p.9)
Les thèmes de la photographie d’art (par M. Harker) (p.19)
Photographie d’art et technique (par R. Coenen) (p.33)
CATALOGUE
Les tendances picturalistes au XIXe siècle (p.45)
La photographie d’art vers 1900 (p.51)
Bibliographie (p.279)
Repères chronologiques (p.284)
Crédits photographiques (p.286)La photographie d'art vers 1900 [texte imprimé] / Collectif ; Margaret Harker, Auteur ; Pool Andries, Auteur ; Roger Coenen, Auteur . - Belgique : Crédit Communal de Belgique, 1983 . - 1 vol. (288 p.) : Ill. en noir et blanc ; 21,2 x 29,7 cm.
Catalogue d'exposition. Au tournant du 19ème siècle, la photographie s’affranchit progressivement de ses aspects majoritairement fonctionnels et documentaires pour tendre vers une vision esthétique personelle à chaque photographe. Cet ouvrage, édité à l’occasion de l’exposition éponyme organisée par le Crédit Communal au Passage 44 à Bruxelles (6 mai – 3 juillet 1983), revient en premier lieu sur cette évolution artistique de la photographie. Il présente ensuite le catalogue d’exposition des différents photographes exposés représentatifs de ce mouvement photographique picturaliste. Les clichés pris par ces photographes sont issus de différents fonds d’archives photographiques européens tels que le Royal Photographic Society de Londres ou le Prentenkabinet de l’Université de Leyde aux Pays-Bas.
Langues : FrançaisRéservation
Réserver ce documentExemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité TH02119 Dépôt CH - COL - Photo. 1900 Livre Centre de documentation du Trinkhall Museum 20 - Artistes Consultation sur place
DisponibleAucun avis, veuillez vous identifier pour ajouter le vôtre !
La photographie des origines à nos jours / CollectifPermalink